Viatjar en bus des de Mollet del Vallès fins a Granollers i amb parades a Parets del Vallès i Lliçà de Vall, serà des d’aquest 25 de març més sostenible encara: la Generalitat, mitjançant l’operadora Sagalés, ha adquirit tres autobusos 100% elèctrics per a prestar el servei de la línia 330, que uneix aquestes localitats.

Inversió
Els tres vehicles substituiran els dos autobusos dièsel que actualment fan aquest recorregut, amb la qual cosa la línia passarà a ser elèctrica. Els 3 nous busos han tingut un cost d’1.650.000 € i estaran operatius a partir del 25 de març. Es tracta de 3 unitats de 13,27 metres d’allargada i amb capacitat per 56 passatgers, 45 d’asseguts i 11 de drets, a més d’una plaça per a cadira de rodes. L’autonomia és de 300 quilòmetres. Els tres autobusos realitzaran, en conjunt, uns 240.000 quilòmetres l’any, generant un estalvi anual de 87.000 litres de gasoil i de 330 tones de CO2. La línia 330, d’altra banda, incrementarà l’oferta i passarà a disposar 28 expedicions per sentit en dies feiners, 8 expedicions més les actuals. Els dissabtes feiners disposaran de 21 expedicions per sentit i els diumenges de 19 expedicions per sentit. Actualment, els caps de setmana operen amb 6 expedicions d’anada i 5 de tronada. Els dies feiners d’agost passaran a tenir 23 expedicions per sentit, quan ara en tenen 10 per sentit. La línia va transportar l’any 2023 un total de 209.711 viatgers. Es tracta d’un augment del 8,5% respecte als 193.183 viatgers registrats l’any 2022.
No és una actuació aïllada
L’electrificació d’aquesta línia forma part del Projecte pilot de mesures ambientals per la mobilitat laboral al corredor Besòs-Congost-Mogent, coordinat pels departaments de Territori i d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural i l’Autoritat del Transport Metropolità. El Pla, activat el 2020, contempla 36 accions – 24 d’executades i 12 en procés – que són finançades amb 1,67 milions d’euros procedents del Fons climàtic, que es nodreix dels impostos ambientals i de les sancions per infraccions de la normativa que regula la contaminació atmosfèrica. Es calcula que la implantació de totes les accions permetran reduir en els pròxims 5 anys l’emissió de 5.500 tones de CO2. Entre les actuacions destacades hi ha, per exemple, els tres bicitancats – aparcaments segurs de bicicletes- que s’han instal·lat a les estacions de tren de Montmeló, Les Franqueses-Granollers Nord i La Llagosta. Es preveu instal·lar-ne tres més a les estacions de Mollet – Sant Fost, Mollet- Santa Rosa i Granollers-Canovelles. En la mateixa línia, s’ha realitzat una prova pilot per facilitar i prioritzar l’estacionament dels usuaris de les estacions de Les Franqueses-Granollers Nord o Cardedeu. També s'ha adequat l’aparcament d’enllaç de bus a Santa Eulàlia de Ronçana on hi dona servei la línia Exprés e7 que transcorre per la Vall del Tenes i s’han fet diversos treballs per la creació d’un nou aparcament d’enllaç a Lliçà d’Amunt.