iOS 26 és un sistema operatiu molt complet i cridaner, ple de molts ajustos amagats que la majoria d'usuaris no coneix. porto molts mesos utilitzant iOS 26 i durant tot aquest temps he modificat alguns d'aquests ajustos que passen desapercebuts i crec que la majoria d'usuaris hauria de conèixer-los. És probable que també en canviïs molts.
Canviar la transparència de Liquid Glass en el rellotge de la pantalla de bloqueig
Liquid Glass és un llenguatge de disseny que m'agrada molt, però Apple l'ha anat retocant i millorant amb el pas de les actualitzacions. I hi ha una d'aquestes millores que he aprofitat per ajustar-la a la perfecció al fons de pantalla que utilitzi en cada moment.
Tot i que pots eliminar l'efecte de transparència de Liquid Glass per complet, això no és una cosa que activaria. Però en editar la pantalla de bloqueig de l'iPhone pots ajustar el grau de transparència del rellotge i això és una cosa que et recomano ajustar, ja que pot variar molt depenent del fons de pantalla escollit.

A partir d'iOS 26.2 pots ajustar la transparència de Liquid Glass al teu gust a la pantalla de bloqueig
Activar el mode de consum adaptatiu
Aquest mode especial d'iOS 26 fa alguns ajustos en el sistema operatiu per allargar la durada de la bateria de l'iPhone quan en fem un ús excessiu. I és un ajust que considero imprescindible activar.
Entrant a Ajustos > Bateria > Mode de consum i activar l'interruptor de Consum adaptatiu. Així, quan l'iPhone detecti un consum elevat de bateria, ajustarà automàticament el rendiment: reduirà la brillantor, alentirà certs processos i podrà activar el mode de baix consum en arribar al 20 % de càrrega.
Usar l'efecte 3D en els fons de pantalla
iOS 26 té un efecte molt interessant que transforma les nostres fotos oferint un efecte 3D que queda genial com a fons de pantalla. Quan utilitzis un fons de pantalla, toca sobre el botó que apareix al costat dels 3 punts, un hexàgon que simula un fons de pantalla.

Prémer aquest botó donarà un efecte 3D genial als teus fons de pantalla
Accés a la càmera a la pantalla de bloqueig
Una funció que odiava, he activat la càmera sense voler moltíssimes vegades lliscant la pantalla cap a l'esquerra sense voler. Afortunadament, ara podem desactivar aquesta funció entrant a Ajustos > Càmera > Accés lliscant la pantalla de bloqueig. La càmera ja no s'activarà sense voler.
Activar el filtre de trucades desconegudes
Una funció d'iOS 26 que m'encanta. Les trucades de spam s'han reduït considerablement des que vaig activar aquesta funció. Pots ometre completament els números desconeguts o posar-los en espera fins que s'identifiquin. És una de les millors funcions d'iOS 26 i un dels ajustos que has d'activar sí o sí.
Pots activar-ho des de Ajustos > Telèfon escollint entre No fer res, Sol·licitar motiu o Silenciar. Això és el que ofereix cadascuna:
- No fer res: el teu dispositiu sonarà quan et truquin números desconeguts i les trucades perdudes es mostraran a Recents.
- Sol·licitar motiu de la trucada: si et truca algú des d'un número que no tens als teus contactes, se li demanarà més informació abans de fer sonar l'iPhone. Tu veuràs la transcripció del que contesti la persona que truca i decidiràs si contestar o no a la trucada.
- Silenciar: el teu iPhone no sonarà si no tens guardat el número que et truca. La trucada s'enviarà a la bústia de veu i es mostrarà a la llista Recents.
Treure les vibracions a les trucades
iOS 26 fa que l'iPhone vibri en penjar o despenjar trucades, cosa que a molts usuaris els pot resultar molesta. A iOS 26.1 es va afegir un ajust per desactivar aquesta funció fàcilment que vaig activar immediatament, pots fer-ho des de Ajustos > Apps > Telèfon > Vibració
Afegir widgets a CarPlay
Un altre ajust que considero essencial per millorar l'experiència d'ús de l'iPhone al cotxe. A iOS 26 CarPlay introdueix moltes millores i una d'elles ens permet activar ginys a la pantalla. Pots fer-ho des de Ajustos > General > CarPlay > [Selecciona el teu cotxe] > Ginys. Pots afegir diversos ginys i, depenent de la mida de la pantalla del cotxe, tindràs diversos grups.

Els ginys són el millor que li ha passat a CarPlay últimament
Activar la detecció de son dels AirPods
Els AirPods a iOS 26 tenen moltes novetats i una d'elles fa que els AirPods s'apaguin automàticament quan detecten que estàs adormit. Amb els AirPods connectats, entra a Ajustos > AirPods i activa Pausar el contingut en adormir-se.
Tots aquests ajustos es troben a iOS 26 i et recomano activar-los tan bon punt tinguis oportunitat. A mi m'han resultat molt útils, millorant significativament l'experiència amb l'iPhone, des de la durada de la bateria fins a la personalització de la pantalla i la gestió de les trucades, fent l'ús diari molt més còmode i eficient.