Carregant...

Apple acaba de llançar la quarta beta d'iOS 27.2, una de les primeres grans actualitzacions que tindrà iOS 27. Recordem que no hem tingut betes d'iOS 27.1, que serà la versió que arribi amb l'iPhone Duo la setmana que ve. I aquesta quarta beta arriba amb novetats interessants respecte a iOS 27 beta 3.

Totes les novetats d'iOS 27.2 beta 4

Les primeres betes d'iOS 27.2 han afegit novetats com a Siri AI en espanyol, francès, japonès, coreà i portuguès, a més d'anglès. Tanmateix, que l'assistent ja sigui compatible amb el nostre idioma no significa que puguem utilitzar-lo a Espanya, ja que Apple manté bloquejada la seva disponibilitat a iOS dins de la Unió Europea. L'actualització també afegeix un recordatori d'aniversari que apareix quan truquem a un contacte en una data especial, sempre que tinguem aquesta informació guardada a l'aplicació Contactes.

Una altra de les novetats està relacionada amb la privadesa. Apple ha introduït canvis en la Transparència de Seguiment d'Apps, amb una sol·licitud anual i una alternativa ampliada per als usuaris de la Unió Europea, que serà obligatòria en països com França, Alemanya, Itàlia, Polònia i Romania.

En aquesta beta 4 Apple ha canviat la icona d'Apple Music, que abandona el característic color vermell en favor d'un disseny en blanc i negre. El canvi també arriba a l'interior de l'aplicació, on el blau substitueix el vermell i el rosa en els indicadors de la pestanya seleccionada, mentre que els widgets adopten un fons negre i els apartats de la biblioteca, com les llistes de reproducció, els àlbums, els artistes i les cançons, aposten per un disseny monocromàtic. Tot apunta que Apple està renovant progressivament la identitat visual del seu servei de música.

Així canvia la icona d'Apple Music

D'altra banda, Apple ha retirat d'aquesta beta la nova aplicació Salut que havia introduït en versions anteriors d'iOS 27.2. La companyia ha recuperat la versió actual, inclosa la secció per compartir dades de salut en lloc de l'apartat de longevitat, encara que manté els seus plans de llançar la renovació abans que acabi l'any. Per tant, tot apunta que haurem d'esperar a una futura actualització per provar les novetats de Salut.

Qualsevol usuari pot instal·lar aquesta beta d'iOS 27.e al seu iPhone i, si ja l'estàs provant, pots descarregar-la des d'Ajustos > General > Actualització de programari. S'espera que aquesta actualització es llanci oficialment a tots els usuaris d'aquí a unes setmanes.