Segurament l'Amazon Prime Day no et sona tant com el Black Friday o el Cyber Monday, dues fites que es donen cita quan l'any està a punt d'acabar i en el que som molts els que aprofitem per treure a millor preu articles que ens fan falta o gangues que no volem deixar passar. Tots ells són dies en els que determinats productes tecnològics baixen dràsticament de preu i en els quals sempre convé estar atents.

Així com el ja famosisim Black Friday s'ha estès a gairebé tots els comerços quan està a punt d'arribar el fred hivern, l'Amazon Prime Day és una data que només té a veure amb el gegant d'internet Amazon però que té una enorme repercussió, tant per les ofertes que es donen el ple mes de juliol, com per la importància creixent que va adquirint Amazon en les compres de moltes persones.

Una mica d'història

I diem "una mica" perquè la primera edició de l'Amazon Prime Day va tenir lloc fa només quatre anys. Va sorgir el 2015 i l'objectiu amb què ho van planejar des de la companyia nord-americana va ser el d'aconseguir incrementar substancialment el nombre de subscriptors anuals al seu servei Prime aprofitant el 20 aniversari de l'empresa.

Un servei que s'ha fet molt popular amb el pas del temps i que ofereix per una quantitat raonable de diners a l'any (malgrat que aquí ha pujat aquest any de 19,95 euros a 36), trameses a domicili sense sobrecost, subscripció a la plataforma de sèries i pel·lícules Amazon Prime Video i una altra avantatges que fan que cada any siguin milions les persones que se subscriguin.

Tant el 2015 com el 2016, les ofertes de productes rebaixats de preu no van ser excessivament ben acollits pels potencials clients, però des de 2017, un canvi en l'enfocament de l'Amazon Prime Day ha suposat que s'hagi convertit en el que els experts denominen un clàssic instantani.

El 2017 va poder comprovar-se que les ofertes havien millorat clarament, que el nombre de productes en oferta havia augmentat i que un nou enfocament més destinat als productes de tecnologia era el que els potencials consumidors estaven esperant. Una espècie de Black Friday exclusiu d'Amazon i al ple estiu. El 2018, es va ampliar el nombre de categories i promocions i es van incloure entre els productes més rebaixats més articles relacionats amb la tecnologia. Des de productes com connectors per a tablets fins a televisors, passant per jocs, ordinadors o mòbils.

L'edició d'aquest any

El que va començar sent una idea per a la commemoració d'un aniversari i amb una durada d'unes 30 hores, ha agradat tant entre els consumidors que en aquesta edició de 2019, l'Amazon Prime Day durarà 48 hores, des del 15 al 16 de juliol. Entre la selecció d'ofertes i productes rebaixats de preu es poden trobar descomptes de fins a 80%, encara que per poder comprar qualsevol producte ofertat no val amb tenir un compte a Amazon sinó que aquesta ha de ser Prime.

Però si no la tens, pots aprofitar-te d'un truc. Afortunadament, Amazon permet subscriure's al seu servei Amazon Prime per un període de prova de 30 dies. Un temps durant el qual no has de pagar els 36 euros que costa la subscripció i que pots cancel·lar-la abans que passi aquell mes de prova. Per tant, si et subscriure's ara i et dónes de baixa després que passi l'Amazon Prime Day, hauràs pogut beneficiar-te dels seus avantatges sense haver de fer front a la despesa de la subscripció. Això sí, no oblidis donar-te de baixa a temps!

En l'última edició es van vendre més de 5 milions de productes, entre ells articles de tecnologia, productes de bellesa, joguines o articles per a la cuina. Els més comprats a Espanya van ser un set de tres paelles d'alumini fos antiadherent per menys de 60 euros, una targeta de memòria microSD de la marca SanDisk i un robot aspirador Conga Excellence 990 de la marca Cecotec molt rebaixat del seu preu original.

Com saber si les ofertes són realment bones

Perquè no et facin passar bou per bèstia grossa i estar segur que les ofertes que t'interessin siguin de veritat ofertes que tenen els seus preus realment rebaixats, existeix un web que fa aquesta feina per tu. Es diu CamelCamelCamel i si fas clic en aquest enllaç, podràs saber quant de cert té la ganga que t'estiguin presentant davant dels teus ulls. N'hi haurà prou que copiïs l'URL de l'article d'Amazon que t'interessi, l'enganxis al web citat i rebràs una anàlisi que et facilitarà molt la teva decisió. Així, si la rebaixa de preu és fictícia o han utilitzat alguna argúcia comercial per cridar la teva atenció, estaràs al corrent a l'instant. Més fàcil, impossible.

Recorda que l'Amazon Prime Day tindrà lloc els dilluns vinents 15 i dimarts 16 de juliol durant les 24 hores d'ambdós dies.