Em negava a admetre-ho, la veritat. Però ha arribat un punt en què és inevitable reconèixer-ho. Ha estat molt de temps junts. Una aventura màgica i inoblidable plena de cerques informatives, dreceres, melancolies i grans vivències... però ha arribat el moment de dir adeu a Siri. O, almenys, a la Siri d'ara —i em referiré a ella en femení d'ara endavant perquè la seva veu de dona a Espanya va més enllà de l'icònic i el llegendari—. Siri s'ha quedat molt enrere respecte a la competència.

I no ho negaré, Siri és una meravella a l'hora de gestionar accessoris de domòtica o executar ordres una mica més... "bàsiques", per dir-ho d'alguna manera. Dins del propi ecosistema ofereix uns serveis impecables, però què succeeix si sortim fora de la intrínseca d'Apple? Doncs que és un complet desastre, això és el que passa.

Apple, hem de parlar

Siri - Evento Apple

La nova Siri es fa pregar

Porto setmanes en què, dia rere dia, acabo insultant al meu propi telèfon mòbil com si no hi hagués un demà i com si això m'hagués d'ajudar d'alguna manera a aconseguir que Siri funcioni realment com toca. Com si m'hagués acostumat a la naturalitat de la intel·ligència artificial d'eines com ChatGPT o Google Gemini i l'extrapolés a l'ús de l'assistent virtual d'Apple.

Sí, estic d'acord que amb l'aterratge de Apple Intelligence i les seves novetats, incloent-hi la integració de ChatGPT a Siri, han contribuït a millorar positivament l'experiència d'usuari del sistema. Però, a veure, Apple, vida meva; en primer lloc, si creus que ChatGPT fa una feina millor que Siri en la majoria de camps de cerca, per què no el reemplaces per complet? Usem ChatGPT fins que la nova Siri amb intel·ligència artificial estigui a punt després dels seus problemes de desenvolupament, en lloc d'utilitzar l'assistent virtual de la firma californiana com a mer intermediari.

Si tu també t'estàs tornant boig, boig, boig/a com jo, has de saber que existeix una manera de substituir Siri per ChatGPT encara que el mètode és una mica enrevessat. Però bé, sempre pots comptar amb l'ús de ChatGPT en el sistema de Siri, només amb Apple Intelligence.

No té cap sentit al món que hagis d'invocar a Siri per demanar-li que et passi amb ChatGPT. Pots fer servir qualsevol ordre de veu perquè Siri activi automàticament ChatGPT però, u, el procés triga massa; i, dos, no pots triar els resultats d'un assistent o un altre.

Però, bé, això podria arribar a passar. Però el que no és admissible de cap manera és que Siri ja tingui problemes per entendre't en els conceptes més senzills que existeixen des de la història del naixement del llenguatge humà. NECESSITA MOLT DESENVOLUPAMENT. No pots confondre "habitació" amb "dormitori" i si et pregunto "com va el Madrid" a l'hora que està jugant un partit, no t'estic demanant "que m'ensennyis la classificació de LaLiga". Siri, espavila, va, filla meva. Que t'estimo molt, però m'estàs matant.