Ho indica l'Informe sobre Mètodes de Pagament 2023 que la plataforma de tecnologia financera Adyen ha editat: el 87% dels consumidors amb entre 18 i 26 anys realitza la majoria de les seves compres online.

comerç venda europa press
 

Tendència imparable

De llarg, les persones que integren el que es denomina Generació Z, són els més aficionats a comprar online, però els Millenials, que són els qui tenen entre 27 i 39 anys no els van al darrere. Un 78% d'ells té també el canal online com a principal espai de consum. La seva segona alternativa preferida són els marketplaces, espai en el qual compra un 72% de les persones que integren aquest grup de població.

Per què s'escull un canal o un altre?

Les variades capacitats de despesa, les necessitats de compra i el nivell de familiaritat amb les eines digitals revelen quins mitjans o ubicacions són preferides o rebutjada per cada generació. Els consumidors que pertanyen a la Generació X (40-51 anys) i els boomers (a partir de 52 anys) es decanten principalment per botigues|tendes físiques, tant locals com ubicades en centres comercials. Malgrat això, és important ressaltar un grau de digitalització més gran|important en aquestes generacions, ja que més de 6 de cada 10 consumidors majors de 40 anys ja utilitzen les botigues|tendes online i els marketplaces com|com a plataformes de consum. Malgrat la proliferació de l'ús de les xarxes socials per part de tots els consumidors, independentment de la seva generació, no acaben de ser percebudes com una plataforma de consum ni tan sols per a les generacions més joves (Generació Z: 2,2% i Millennials: 6,8%).

Futur incert

Els hàbits de consum dels propers anys es veuran clarament condicionats, expliquen des d'Adyen, "per l'acceptació per part dels consumidors dels mètodes de pagament actuals". Gairebé la meitat dels consumidors pertanyents a la Generació Z considera que els diners en efectiu deixaran d'utilitzar-se en els propers anys. De la mateixa forma, el 37% dels consumidors millennials i boomers creuen que les targetes de crèdit seran, en un futur pròxim, únicament virtuals. La inestabilitat econòmica i laboral que actualment vivim, suposa el principal impediment per a les generacions més joves a l'hora d'adoptar aquesta alternativa de compra a terminis. Malgrat això, un 15% dels consumidors de la Generació Z i dels boomers es mostren oberts a utilitzar mètodes de pagament ajornats dins dels propers anys.