3 pistes que Apple va donar a la WWDC26 sobre futurs dispositius

Afortunadament, una presentació més de WWDC ens porta detalls secrets per part d'Apple gràcies als sistemes operatius nous que ja estan en beta. Gràcies a les línies de codi i algunes visualitzacions gràfiques, és possible deduir el que ve pròximament. És així com es pot anticipar que un futur producte ja està en plans de ser llançat. L'ideal és que, gràcies a iOS 27 i macOS 27 Golden Gate, per fi es confirmi que Apple ja està immersa de ple en l'iPhone plegable. Un tema en concret respecte al futur del MacBook, que podria ser tàctil, i una pista addicional més respecte a una càmera de seguretat dedicada a la llar.

Tres pistes importants sobre el futur gairebé immediat d'Apple quant a productes

El que més crida l'atenció és l'anomenat iPhone Ultra, iOS 27 porta moltes referències a aquest dispositiu respecte a l'estat de plegat, l'angle de visió i al nombre de pantalles integrades. S'inclou la compatibilitat amb el mode d'ús horitzontal en moltes apps, a més de que els desenvolupadors ja estan assabentats sobre les noves necessitats de redimensionament d'apps. Per exemple, l'app de Duplicació de pantalla que ve en macOS Golden Gate ja és possible redimensionar-la lliurement. Actualment, aquesta app manté la proporció respecte a la mida de l'iPhone i no és possible fer-li cap canvi. 

Era pràcticament impossible ocultar detalls sobre l'iPhone plegable, sobretot perquè iOS 27 confirma que serà el sistema que vindrà en l'esmentat iPhone. De moment, no existeix cap referència que hagi de tenir un nom diferent. A més, els desenvolupadors han de ser conscients que tard o d'hora cal fer canvis en les apps perquè l'iPhone plegable pugui utilitzar-se sense cap complicació. 

iPhone plegable
iPhone plegable

El Mac tàctil i futurs productes de llar intel·ligent

Com ja ho comentàvem en un article previ, macOS Golden Gate ja ofereix pistes sobre un futur tàctil en el Mac. Començant amb el gest tàctil de lliscar per actualitzar, que és clàssic, ja estarà disponible en la nova versió del sistema operatiu. Sidecar ja admet l'entrada tàctil directa sense necessitat de ratolí o trackpad; aquesta és la pista més valuosa i contundent sobre el que ve. Més apps de Mac es beneficien d'eines de marcat i l'app de Missatges té una nova app de dibuix. A la barra de menú s'ha detectat un espaiat dels elements, probablement per poder tocar amb precisió. 

Finalment, en tenir a Siri AI pràcticament a punt, és moment de pensar en els futurs productes dedicats a la llar intel·ligent. Un d'ells és una càmera de seguretat que ja ha estat confirmada per l'analista de Bloomberg, Mark Gurman. S'ha referit a un dispositiu que tindrà reconeixement facial i sensors infrarojos per detectar qui és en una habitació. Això podria servir per efectuar accions automatitzades. Quan un usuari surti de casa seva, apagar els llums o fer algun acte de reproducció de música quan es vegi a un membre de la família arribar a un determinat lloc. L'app Casa d'iOS 27 dona senyals que alguna cosa està per succeir respecte a futurs productes; la més important és la compatibilitat amb vídeo en 4K.

La pantalla inteligente con IA para el hogar de Apple saldria en septiembre
La pantalla intel·ligent amb IA per a la llar d'Apple sortiria al setembre

El pròxim esdeveniment de setembre serà un dels més rellevants quant a productes nous, no només per l'iPhone plegable. Existeix la possibilitat que per fi Apple s'atreveixi a inaugurar el segment de la llar intel·ligent amb nous productes. El denominat HomePad juntament amb la càmera de seguretat, potser algun altre producte per completar un possible combo.