El comitè d'empresa de Vueling ha atribuït a la "nefasta gestió i previsió" de l'anterior directiva el caos operatiu que viu la companyia, amb cancel·lacions i retards diaris que afecten milers de passatgers, principalment a l'aeroport de Barcelona-el Prat.

En un comunicat, el Sindicat de Tripulants Auxiliars de Vol de Línies Aèries (STAVLA) ha negat que aquests problemes es deguin a una vaga encoberta per part dels treballadors, que de la mateixa manera que els passatgers, ha assegurat, són "una víctima més de la mala praxi empresarial". El sindicat recorda que ja fa temps que va advertir de la falta de planificació i el possible col·lapse que es podia produir aquest any a la vista del creixement operatiu il·limitat planejat per l'empresa. "Lamentablement vam ser ignorats i l'empresa va continuar el seu projecte d'expansió desmesurada fins a les seves últimes conseqüències, sense solidificar primer les bases de la companyia. El resultat és el present", denuncia el comitè.

La nova directiva de la companyia ha informat els treballadors que està fent "tot el possible" per pal·liar la situació, afegeix el sindicat STAVLA, que confia que les mesures posades en marxa tinguin efecte, "pel bé dels nostres passatgers i les nostres tripulacions". 

El comitè ha volgut també posar de manifest l'"ingent esforç" que estan realitzant els treballadors de Vueling, "que, lluny de realitzar una vaga de zel, estan donant el millor de si per intentar salvar l'estiu, suportant estoicament i amb professionalitat una situació injustament heretada".

Toc d'alerta de Consum

L'Agència Catalana de Consum, dependent de la Generalitat, ha enviat avui un requeriment a Vueling i un altre a Aena, per reclamar-los tota la informació possible sobre les causes dels retards i les cancel·lacions en els vols de Vueling, que estan provocant una allau de queixes. Fonts de la Generalitat han assegurat a Efe que l'objectiu és recopilar el màxim d'informació sobre les incidències provocades per aquesta aerolínia.

La Generalitat, en qualsevol cas, té una capacitat limitada de sancionar Vueling, atès que només pot vetllar per la protecció dels drets dels consumidors en àmbits molt concrets. La Generalitat reclama conèixer quants avions s'han cancel·lat, quants han patit retards, les raons d'aquestes incidències, o bé la informació facilitada als usuaris.

Ja el passat 28 de juny l'Agència Catalana del Consum (ACC) va enviar un requeriment escrit a Vueling per demanar informació sobre els múltiples retards i cancel·lacions registrats per la companyia els últims dies. 
Vueling ha cancel·lat avui sis vols i ha registrat nombrosos retards des de primera hora d'avui a l'aeroport del Prat-Barcelona, en la jornada d'inici de les vacances de juliol, marcada per la indignació entre els passatgers que han vist alterats els seus plans.