L'Augusto té 62 anys i aquest dimarts perdrà la seva feina. "Tenia un contracte temporal de tres mesos i l'empresa no el renovarà", assegura aquest conductor d'un VTC que opera a través de l'aplicació Cabify. Aquest home portava anys encadenant contractes de mitja jornada treballant de comercial o d'atenció al públic fins que va trobar l'oferta de la companyia Forever Tour Dreams. "Els salaris no son dels pitjors i és la primera empresa amb la que he signat un contracte de quaranta hores", explica.

Aquest treballador va passar satisfactòriament els primers tres mesos de prova i al febrer havia de renovar la seva vinculació amb la companyia. Tanmateix, l'acord per establir un temps mínim de precontractació de 15 minuts i prohibir la geolocalització pels VTC ha diluït aquesta possibilitat. "A la meva edat, provaré de treballar en una autoescola o sinó aprofitaré per marxar fora", assenyala l'Augusto, que té molt clar que si pogués continuaria treballant de conductor.

VTC Diagonal Anton Rosa

"Trobo a faltar portar clients. És tota una experiència", assenyala en Farouk. Aquest conductor va deixar la seva dona i la seva filla petita a Almeria per anar en busca de millors oportunitats a Barcelona. "Allà portava una mala vida. Vaig venir aquí per trobar una feina amb la que poder alimentar a la meva filla", explica.

En arribar a la capital catalana, l'home va aconseguir feina de conductor de VTC i es va allotjar a casa dels seus sogres durant un temps. Gràcies a l'ajut d'uns clients de Cabify amb qui va coincidir en alguns dels seus trajectes, en Farouk va trobar una habitació de lloguer, on encara resideix.

El seu contracte caduca el pròxim maig i si l'acord segueix endavant, l'empresa ja li ha comunicat que haurà d'abandonar la companyia després de quatre mesos en plantilla. "No se què faré. Hauré de buscar-me la vida per poder enviar diners a la meva família", lamenta.

VTC Diagonal Anton Rosa

Un dels conductors amb més experiència en empreses de VTC és David Torres. Aquest treballador que opera a través de Cabify des de fa tres mesos, abans havia format part de la plantilla d'Uber. "Vaig canviar la vida de monitor de fitness i zumba per aconseguir una millora salarial", explica. 

El contracte de Torres va ser un dels últims que va renovar la companyia abans de que esclatés la vaga del taxi. "No podem viure amb por d'anar a treballar. Hem de lluitar pels nostres drets", assenyala l'home, un del miler d'assalariats que la companyia Vector Ronda pretén acomiadar si segueix endavant l'acord.