El 2050 hi haurà més persones majors de 60 anys que joves de 10 a 24 anys (2.100 milions davant 2.000) a Espanya. Dit d'una altra manera, els majors de 60 anys seran gairebé la meitat de la població (42%). Els perennials –terme que fa servir l'estudi de mercat Ipsos per referir-se a persones majors de 55 anys– generen cada vegada més interès, tant pel seu volum (els majors de 60 anys representaven el 32% dels espanyols l'any 2018) com per la seva adaptació als canvis del mercat, una de les característiques fonamentals pels temps en els que han crescut, passant per una transició a la democràcia, crisis econòmiques i un salt qualitatiu en la qualitat de vida davant la dels seus pares.

Des de Ipsos s'ha dut a terme un anàlisi per determinar el nivell de digitalització d'aquest target. En els últims deu anys, l'ús d'internet per part dels perennials a nivell mundial ha augmentat de manera significativa, arribant fins i tot a igualar-se amb el percentatge de joves que també fa ús de les noves tecnologies. Els joves entre 18 i 24 anys, que afirmen que internet forma part de la seva vida i que el trobarien a faltar si no existís, correspon a un 89% de la població, mentre que els perennials que se sumen a aquesta afirmació suposen ja un 84% del total de la població mundial. Un ritme de creixement constant que podria vaticinar que aviat els perennials faran un ús semblant d'internet a la resta de generacions. 

D'aquesta manera, 6 de cada 10 perennials (55%) declarava haver accedit a internet el dia anterior, dels quals un 65% té un smartphone personal del que fan ús dues hores al dia de mitjana, davant la generació Z, que passa connectada entre dues i quatre hores al dia. 

Pel que fa al tipus d'apps que es fan servir, els perennials van fer un ús divers, sent les de comunicació, xarxes socials, retail i finances les més utilitzades per un 91,7%, 86.1%, 63,9% i 61,1%, respectivament. Fent, d'aquesta manera, un ús molt similar a la resta de generacions participants de l'estudi. En el cas de les apps de missatgeria instantània, serveis de trucades o correus electrònics, els perennials ho fan servir en un 91,7%, una diferència mínima en comparació a la de l'ús de la resta de generacions: Generació Z (92,4%), Millenials (94,8%), i Generació X (95,8%).

Un ús determinat pels hàbits, creences i valors

La gran diferència entre les generacions més joves i els perennials és que aquests últims fan un ús de les apps que està determinat pels seus hàbits, creences i valors. Aquest aspecte es reflecteix clarament en les apps que fan servir. Per exemple, utilitzen en un 19,4% apps de reserves de viatge com Booking o Lastminute, però rebutgen aquelles amb models col·laboratius com ara Airbnb pel seu impacte social. El mateix passa amb les apps de transport, són usuaris d'apps informatives d'horaris, reserva de taxis i lloguer de cotxes per hores, però rebutgen modalitats de carsharing com Blablacar perquè els preocupa la seguretat. En la mateixa línia, rebutgen Uber i Cabify pel seu impacte a l'taxi regulat.

Pel que fa a les apps de restaurants o menjar a domicili, és un model que xoca amb els hàbits alimentaris dels perennials, que prefereixen o menjar en restaurants o preparar un menjar casolà a casa. A més, estan altament conscienciats amb les condicions laborals dels repartidors.

En definitiva, la població major de 55 anys utilitza en menor mesura el mòbil però sí que es declara com una generació digital tot i que l'ús correspon en gran mesura als seus hàbits i valors. El que vol dir que les plataformes digitals de més èxit seran aquelles que tinguin valors positius més enllà de l'econòmic o les facilitats que pogués aportar a la societat.