Situació surrealista en un tren de Rodalies que aquest divendres circulava en direcció a Maçanet. Segons ha denunciat un passatger a través de X, per la megafonia s’ha anunciat que si el tren circulava amb retard era per culpa “de la mala gestió de la Generalitat, no de Renfe”. Aquest missatge ha sorprès l’usuari, que ho ha explicat així a les xarxes socials: “Missatge per megafonia del vagó: ‘els informem que aquest tren circula amb retard per la mala gestió de la Generalitat de Catalunya, no de Renfe’”. “És com si el maquinista fos militant del PSC. Què passa, Rodalies?”, ha exclamat l’usuari, Eduard López.

 

 

Els fets han tingut lloc al voltant de les sis de la tarda. El missatge de l’usuari del tren ha rebut resposta de Rodalies Catalunya a través de X. Al compte oficial, la companyia ha lamentat la situació. “Traslladem  la queixa al departament encarregat. Disculpes”. Un altre usuari entra a la conversa per dir que potser sí que la culpa sigui de la Generalitat: “Doncs pot ser. La Generalitat té una sèrie de competències que fa cas omís o perjudica per crear una situació caòtica. Renfe només és l’operadora, és a dir només posa els trens."

Renfe respon

Fonts de Renfe consultades per ElNacional, han informat que la companyia ha obert una investigació per aquests fets i que en cap cas el missatge que s'ha escoltat per megafonia els representa. Les mateixes fonts han indicat que necessita temps per investigar com s'ha pogut produir aquesta situació. Als trens hi ha una megafonia que el maquinista controla per comunicar-se amb els passatgers i una altra general que es controla des del centre de gestió.

El ministre espanyol treu pit amb nous trens

Aquest incident ha passat justament el mateix dia que el ministre de Transports, Óscar Puente, ha visitat les instal·lacions de la factoria d'Alstom a Santa Perpètua de Mogoda, on s'estan fabricant els nous trens Coradia Max pensats per a substituir de manera progressiva les unitats que actualment circulen a les línies de Rodalies. La cita l'ha aprofitada el membre del govern espanyol per fotografiar-se amb la primera unitat de la gamma, que es preveu que entri en funcionament l'any que ve, tant a Rodalies com a les altres línies que actualment opera Renfe arreu de l'Estat. Tot plegat, en plena crisi de reputació que està patint l'operadora a Catalunya per les continuades incidències i retards que han de patir diàriament milers d'usuaris.

Perdre la feina per culpa dels retards

Els retards de Rodalies compliquen la vida de moltes persones. Catalunya és un territori especialment afectat per aquesta xacra, i les dades ho demostren. Al llarg del 2022 va registrar-se la brutal estadística de 284 dies amb alguna incidència greu a les vies, cosa que suposaria que en 4 de cada 5 dies de l'any va haver-hi problemes en un o diversos punts de la xarxa. No només això, sinó que aquell any va haver-hi un total de 17.667 trens de Rodalies afectats per retards, provocant una pèrdua de temps i un inconvenient greu per a milions de passatgers. Aquesta situació l’ha denunciat precisament també aquest divendres una usuària de Tarragona, Alèxia Amat, afirmant que per culpa dels retards ha acabat perdent la feina.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!