Aquest dimecres un tren Ouigo es va quedar atrapat en un túnel a les comarques de Tarragona quan es trobava de camí de Madrid cap a Barcelona. Més de 400 passatgers van quedar atrapats dins d'un túnel fins que el vehicle no va poder ser remolcat fins a l'estació del Camp de Tarragona. Fins aquest dijous no s'han sabut les causes d'aquesta situació, que no és la primera vegada que es produeix en trens d'alta velocitat entre Madrid i Barcelona.
Segons recull l'agència Europa Press, la companyia Ouigo ha explicat que la incidència que va obligar a tenir aquest tren aturat durant hores a l'interior del túnel de Roda de Berà aquest dimecres es va deure a un error del compressor, que va activar les mesures de seguretat per prevenir qualsevol error en el bon funcionament del sistema de frenada. En un comunicat aquest dijous, l'empresa ha explicat que aquestes mesures provoquen que el tren s'aturi immediatament en el moment en què es detecta la incidència.
La companyia ha lamentat les molèsties causades als passatgers per la incidència "agreujada pel lloc on es va produir". Com a compensació, reemborsarà als 463 passatgers el 200% del preu del bitllet -mesura dins de la política normal de compensacions-. També es lliurarà un bo de 75 euros per fer servir en futurs trens de la companyia i reemborsarà totes les consumicions realitzades al bar del tren durant la incidència.
El tren havia sortit d'Atocha a primera hora de la tarda
Segons fonts de la companyia, el tren afectat va sortir de l'estació d'Atocha a les 14.15 hores i al seu pas per Roda de Berà va patir "una avaria del compressor que activa les mesures de seguretat per prevenir qualsevol error en el bon funcionament del sistema de frenada". "Aquestes mesures de seguretat fan que s'aturi immediatament el tren quan es detecta una errada", afegeixen.
Ouigo també ha assegurat que la mitja de les incidències que comporten més d'una hora de retard es van situar en el 0,68% el 2022 i en termes absoluts van ser quatre trens de 4.648. "Aquesta xifra està dins dels límits acceptables per a qualsevol companyia ferroviària", ha argumentat.
Aquesta no és la primera vegada que un tren d'Ouigo és notícia
3.000 passatgers d'Ouigo van resultar afectats fa un mes per l'avaria d'un comboi de la companyia francesa que cobria el trajecte Madrid-Barcelona. El tren, que havia sortit a les 10.00 h d'Atocha, transportava 1.015 passatgers, i els retards provocats per la incidència van obligar a cancel·lar-ne dos més, un Barcelona-Madrid amb 970 viatgers que sortia a les 13.40 h de Sants i un amb 973 que sortia de Madrid a les 17.20 h. L'empresa va explicar aleshores que els problemes al primer comboi s'havien produït perquè una porta no tancava bé. A l'arribada a Saragossa el tren acumulava una hora de retard, i finalment va arribar a Barcelona cap a les quatre de la tarda dividit en dues unitats. Als viatgers afectats se'ls va retornar el 100% de l'import del bitllet.