La companyia OUIGO posarà a la venda el pròxim  1 de març 1,7 milions de bitllets per viatjar en trens d'alta velocitat entre l'11 de juliol i el 9 de desembre d'aquest 2023. Les línies beneficiades són Madrid-Saragossa-Tarragona-Barcelona i Madrid-València i els passatges tindran un preu a partir de 9 euros, mentre que els nens d'entre 4 i 13 anys tenen una tarifa plana de cinc euros i els menors de 3 anys viatjaran de franc. Els bitllets es posaran a la venda a les 9:00 del pròxim 1 de març a través de la pàgina web de la companyia o de la seva aplicació per a mòbils. Segons destaquen en el seu comunicat aquests 1,7 milions de bitllets demostren el seu "compromís per fer de l'alta velocitat un model de transport accessible a totes les butxaques". 

"Aquests 1,7 milions de nous bitllets representen una passa endavant cap al nostre camí d'aconseguir que l'ús de l'alta velocitat es democratitzi a Espanya i que els viatgers que abans no s'ho podien permetre es decantin pel mitjà més sostenible que existeix, que contamina entre 80 i 50 vegades menys que l'avió i el cotxe, respectivament", ha celebrat el director comercial de la companyia, Federico Pareja. Segons especifiquen en el comunicat, la companyia, que es va instal·lar a l'Estat el maig del 2021, el següent pas serà connectar Madrid amb Alacant, amb dues freqüències d'anada i tornada al dia, i després a Andalusia, a Sevilla, Màlaga i Còrdova. Amb tot, aquestes arriben amb retard, ja que la connexió entre la capital espanyola i Alacant estava prevista, inicialment, per a finals del 2021, i amb Andalusia el 2022, uns terminis que no han complert. 

Ouigo, la primera competència de Renfe en alta velocitat 

L'arribada d'Ouigo, la marca de baix cost de l'operadora ferroviària francesa SNFC, a l'estat va suposar un abans i un després per Renfe, ja que era el primer competidor de la companyia en l'alta velocitat. Quan el viatge inaugural de la companyia procedent de Madrid va arribar a l'estació de Sants el 2021, la llavors directora d'Adif i que ara ha dimitit de secretaria d'estat de Transports per l'escàndol dels trens que no entren als túnels d'Astúries i Cantàbria, Isabel Prado de Vera, va celebrar que la liberalització de l'alta velocitat espanyola representava "l'inici d'una nova edat d'or del ferrocarril que tindrà per objectiu incrementar la capacitat de viatgers", celebrant que a partir d'aquell moment, l'accés a l'alta velocitat seria més senzill. 

En el seu primer any operant a Espanya, Ouigo va arribar als 2 milions de viatgers i amb una ocupació mitjana del 97%, amb pics de fins al 100% en alguns períodes festius com ara el pont de la Constitució o Setmana Santa, en què molta gent aprofita per fer escapades. Entre el 10 de maig del 2021 i el 10 de maig del 2022, l'operadora va fer 3.647 viatges en la ruta que uneix Madrid i Barcelona, amb cinc freqüències diàries d'anada i tornada, que paren a Saragossa i Tarragona.