El tràfic total de mercaderies al Port de Barcelona va augmentar un 8,4% entre gener i setembre en comparació amb el mateix període de l'any passat, fins als 54 milions de tones. Segons el Port de Barcelona, destaca el bon comportament dels líquids a granel pel creixement dels hidrocarburs, mentre que el tràfic de contenidors ha sumat 2,7 milions de TEU, amb un increment de l'1,1%. El tràfic de contenidors manté les xifres positives gràcies al bon comportament dels trànsits i als contenidors plens d'importació, amb un creixement del 4,8%, mentre que les exportacions baixen un 7,3%. D'altra banda, el tràfic de vehicles ha crescut un 1%, amb 378.913 unitats, i recupera xifres positives després de mesos d'estancament.
Segons explica el Port de Barcelona en un comunicat, el tràfic de mercaderies ha estat sobretot amb l'Extrem Orient i el Japó, juntament amb el sud-est asiàtic, el Mediterrani Oriental i el Pròxim Orient. Durant els primers nous mesos d'aquest any, la Xina ha captat un 27,5% dels contenidors plens amb origen i destí al port, amb un tràfic de 315.738 TEU (-3,4%).
D'altra banda, un dels principals socis del Port també són els Estats units, amb un creixement dels contenidors plens d'importació (22.525 TEU, +18,1%) i d'exportació (51.975, +11,9%); i Turquia, amb 27.268 TEU d'exportació (+3,7%) i 32.210 TEU d'importació (+11,3%). Com en els mesos anteriors, destaquen també els creixements de les exportacions al Japó (+26%) i Corea del Sud (+46,6%).
Els líquids a granel van sumar 11,3 milions de tones, mentre que el tràfic d'hidrocarburs ha estat de 8,7 milions de tones (+37,7%) gràcies, en bona part, als increments del gas natural (+56%) i la gasolina (+111,8%).
Durant els 9 primers mesos de l’any han passat pel port 323.007 unitats de transport intermodal (UTI), amb un creixement del 9,3% respecte al mateix període del 2021, destacant l’increment del tràfic amb les Illes Balears, que representen el 63,1% del total.
Els passatgers de ferri superen les dades del 2019 i confirmen la recuperació turística a l'estiu
El tràfic de viatgers durant els primers tres trimestres de l'any va arribar als tres milions. Per una banda, els creueristes van sumar 1,6 milions de persones i continuen la tendència a l'alça des de la represa de l'activitat al juny de l'any passat. Per l'altra, els passatgers de ferris han arribat als 1,3 milions davant els 1,2 milions del mateix període del 2019. Segons el Port de Barcelona, les xifres assolides entre l'agost i el setembre van ser molt superiors a les del 2019 i confirmen així la recuperació del turisme cap a les Illes Balears.
