Un informe del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) ha conclòs que TV3, TVE Catalunya i 8TV han duplicat l'atenció informativa sobre la violència masclista. Ho han fet durant el trimestre del 2016 comprès entre octubre i desembre respecte l'estudi anterior, corresponent a tres anys abans.

Les televisions catalanes van dedicar l'1,13% del temps de notícia dels informatius a la violència masclista, a diferència del 0,69% del 2013. En xifres absolutes, van dedicar 2 hores i 16 minuts de temps de notícia a la violència masclista, davant les 201 hores que van emetre les tres cadenes en els teleinformatius.

D'altra banda, l'estudi també constata la sensibilitat d'aquests informatius amb els casos de violència masclista ja que en una de cada cinc informacions va aparèixer en el bloc dels titulars, concretament en un 19,2% dels casos.

La majoria de notícies anunciades en el bloc de titulars (el 56,5%) van ser informacions que tenien per objecte contribuir a la reflexió o a la sensibilització sobre el fenomen de la violència masclista, mentre que la resta es referien a la crònica de successos.

D'altra banda, pel que fa al conjunt de notícies i no només al bloc de titulars, les dades indiquen que els periodistes presten més atenció a la crònica de successos que a la sensibilització i prevenció de la violència masclista.