Les línies R1, R3, R4 i RG1 de Rodalies pateixen aquest dijous retards que poden superar els 40 minuts a causa d’una incidència tècnica registrada a l’estació d’Arc de Triomf de Barcelona. Tot i que la circulació ja s’ha reprès per les vies i estacions habituals, i els trens estan recuperant progressivament les freqüències i horaris de pas, el servei continua afectat. Durant la incidència, un tren ha estat aturat més estona de l’habitual a l’estació barcelonina, generant alteracions especialment a les línies R1 i RG1, on només operaven els combois amb origen o destí a Blanes i Maçanet-Massanes (Girona), i els serveis regionals es desviaven per Passeig de Gràcia. Rodalies ha detallat que, ara, tots els trens tornen a circular per les estacions de Plaça Catalunya i Arc de Triomf.

Pel que fa a la línia R3, els trens que cobreixen trajectes amb origen o destinació a Vic, Ripoll, Ribes de Freser, Puigcerdà i Latour-de-Carol (França) també han estat circulant desviats per l’estació de Passeig de Gràcia. Aquesta alteració ha provocat que els combois no fessin parada a les estacions habituals de Plaça Catalunya, Arc de Triomf, la Sagrera i Fabra i Puig, fet que ha limitat l’accés habitual al centre de Barcelona i a altres punts neuràlgics de la línia.

En el cas de l'R4, durant la incidència només circulaven els trens en direcció a Sant Vicenç de Calders, i ho feien desviats per l’estació de Passeig de Gràcia. Aquesta modificació en el recorregut també ha implicat la supressió temporal de parades en estacions habituals com Plaça Catalunya, Arc de Triomf, la Sagrera i Fabra i Puig, la qual cosa continua generant afectacions significatives per als usuaris d’aquest corredor ferroviari.

La indignació dels usuaris de Rodalies s’ha fet sentir a les xarxes socials, especialment a X, on molts han denunciat la manca d’informació i les condicions del servei. Alguns lamentaven la descoordinació del personal, preguntant si “el maquinista ho sap?” i criticant que “aquí ningú ens ha informat de cap canvi”. Altres denunciaven el mal funcionament del servei amb comentaris com “no teniu vergonya” o alertaven de les afectacions laborals: “fa 30 minuts que estic a l’andana de Viladecans. Sou una vergonya. Els que treballem volem arribar a casa”. La queixa més contundent, però, ha arribat de la mà d’una usuària que ha denunciat les altes temperatures a l’interior d’un comboi: “El tren està a 50 graus. (...) Sense aire, fins que no ens desmaiem, no estareu contents”.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!