Ryanair va registrar un benefici net d'1.398,1 milions d'euros en els nou primers mesos del seu exercici fiscal 2016/2017, finalitzat el 31 de desembre, el que suposa un 11% més que fa un any, malgrat l'impacte de les cancel·lacions i augments salarials, xifrat en uns 25 milions i cent milions d'euros respectivament, en el seu tercer trimestre. La 'low cost' irlandesa va anunciar 18.000 noves cancel·lacions de vols fins al març de 2018, la qual cosa afectarà 34 rutes i 400.000 passatgers amb vols reservats des de novembre passat, que se sumaran als més de 2.000 vols cancel·lats entre setembre i octubre.

Després d'aquests problemes, Ryanair va anunciar un pla per reclutar uns 600 pilots fins al juny de 2018 per resoldre el seu error de planificació amb les vacances dels seus pilots i salvar la crisi que li va suposar un cost de 25 milions d'euros. A aquesta quantitat se sumen els cent milions d'euros més a l'any derivats de la millora salarial del 20% a tots els seus pilots. No obstant això, malgrat l'impacte d'ambdós esdeveniments durant el tercer trimestre fiscal de l'aerolínia, la companyia irlandesa va aconseguir un benefici net un 12% major en el període, fins als 105,6 milions d'euros. El volum de facturació va assolir els 5.830,2 milions d'euros en els seus primers nou mesos fiscals, amb una millora del 6% respecte al mateix període de l'exercici anterior. El benefici operatiu es va situar en 1.602,4 milions d'euros, la qual cosa suposa un 9% més respecte als primers nou mesos del seu exercici fiscal anterior.

En el seu tercer trimestre fiscal la companyia va acordar canviar la seva política respecte a la representació sindical dels seus treballadors i reconèixer els sindicats de pilots. "Hem conclòs amb èxit nostre primer acord de reconeixement amb el sindicat Balpa al Regne Unit, un mercat que representa més del 25% dels nostres pilots" va assenyalar el conseller delegat de Ryanair, Michael O'Leary. "Quan s'hagi completat aquest procés, esperem tenir un compromís similar amb els sindicats de tripulants de cabina. Si bé el reconeixement sindical pot agregar certa complexitat al nostre negoci i pot causar interrupcions a curt termini i relacions públiques negatives, no alterarà el nostre lideratge en costos en l'aviació europea, o canviarà el nostre pla per créixer a 200 milions de tràfic per al març de 2024", va afegir O'Leary.