Tot i que el ‘boom’ ja ha passat, seguim en període de rebaixes d’estiu. Aprofitar els últims descomptes ens pot ajudar a estalviar calés després de l'època de vacances. Com a consumidor tens drets garantits a totes les botigues. A la secció estiuenca La Gandula d'ElNacional.cat, t’expliquem què poden fer i què no les botigues durant les rebaixes perquè no t’enganyin. 

🍹 És legal el límit de temps de consum que imposen alguns bars i terrasses?
 

🤑 Tots els trucs i consells que has de saber per viatjar barat: estalvia't diners amb les teves escapades!
 

Els articles han d’estar en perfecte estat

Els comerços no poden aprofitar les rebaixes d'estiu (o de qualsevol altra època) per vendre a preus més baixos productes que tinguin tares i defectes. En aquest cas, s’ha d’indicar de manera expressa. Per tant, no s'ha de confondre les rebaixes amb els saldos, l'oferiment de productes a un preu inferior a l’habitual per deteriorament, desperfecte, desús o obsolescència. Tampoc es pot tractar de liquidacions, una estratègia per esgotar l’existència de determinats productes davant de situacions concretes.

Tots els productes rebaixats han d’haver estat a la venda com a mínim un mes abans en aquell establiment.

El temps de la rebaixa no pot ser inferior a una setmana ni superiors a dos mesos

Compte amb els productes

És obligatori que a tots els productes s’indiqui el preu anterior (que si és cert) i el nou. Cal també que ho posi de manera clara i entenedora. 

A més, per posar productes rebaixats, les empreses han de disposar d’estoc suficient en funció de la importància de la publicitat realitzada. 

Si la botiga accepta targetes o altres mètodes de pagament de manera usual, també ho ha de fer en període de rebaixes.

En el cas de les compres en línia, els consumidors tenen el dret tornar un producte en un període de 14 dies des de la compra sense al·legar cap motiu. 

Sobre les devolucions a les rebaixes d'estiu

Cal vigilar a l’hora de tornar productes que hàgim comprat presencialment durant les rebaixes d'estiu. Els comerços no tenen cap obligació de fer canvis ni devolucions si el tiquet no ho diu. Per tant, legalment les botigues no estan obligades a canviar el producte o tornar-nos els diners si el tiquet no ho diu expressament. És important revisar-ho en el moment de la compra, ja que ha d’informar clarament de les condicions (termini, possibles excepcions, devolució dels diners o emissió d'un val, caducitat del val, etc.).

En el cas que el producte tingui alguna tara o estigui malmès, l’empresa té l’obligació de canviar-ho, sempre que es presenti el tiquet o justificant de pagament.

En cas de disconformitat amb el producte, demaneu el full oficial de reclamació a l’empresa o contacteu-hi per un mitjà que en deixi constància (formulari web, telèfon amb número d’incidència, etc.). Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb el servei públic de consum que us correspongui segons el vostre municipi.