El Partit Final de la Louis Vuitton 37a America's Cup entre Emirates Team New Zealand, i el vencedor de la Louis Vuitton Cup, INEOS Britannia, converteixen al Race Village oficial, situat en el Moll de la Fusta del Port Vell, en un dels millors espais des dels quals presenciar les decisives regates que coronaran el nou equip defensor del trofeu més antic del planeta.

Amb les alternatives que ofereix aquest recinte obert de 25.000 m2 i obert a tots els públics, el Race Village i les seves cinc pantalles gegants són el millor reclam possible durant els dies de regata, en els quals el públic s'aglutina, en les hores clau, abillats amb les seves banderes, gorres o samarretes del seu equip i el seu país. Ja sigui en cadires, gandules o dempeus, tots els fans comparteixen les regates en un mateix espai. No obstant això, "l'ambient és molt agradable i totes les persones són molt amigables" explica Sue, una aficionada neozelandesa, que no ha dubtat a recórrer les desenes de milers de quilòmetres que separen el seu país de Barcelona per seguir de prop les evolucions dels kiwis.

Gràcies, precisament, a l'elecció del CEO d'Emirates Team New Zealand, Grant Dalton, Barcelona s'ha convertit a la seu d'aquesta 37a edició de l'America's Cup. "Per fi a Europa!", enalteix Beatrice, una jove italiana, per a qui, malgrat la decepció de la no-classificació de la "seva" Lluna Rossa Prada Pirelli Team per al Partit Final, l'experiència de poder seguir tan de a prop a l'equip capitanejat per 'Checco' Bruni i Jimmy Spitfhill ja ha valgut la pena.

Com se sol esdevenir en qualsevol competició, la rivalitat és present entre equips i aficions. Tanmateix, els fans valoren molt positivament l'atmosfera compartida fins al moment en el Race Village, que s'ha convertit en un dels punts predilectes per presenciar l'esdeveniment. "És el millor espai per viure les regates. Hi ha bon ambient i és on més gent es reuneix per animar als seus equips" destaca Jacky, seguidora de l'INEOS Britannia.

Entre els fans que acudeixen al Race Village també es troben comunitats d'expatriats, com és el cas de la neozelandesa Valentina, qui fa set anys que resideix a Barcelona i valora favorablement l'actuació de la capital catalana. "Barcelona ha fet un treball excel·lent. A més, el Race Village és molt bo, està ben organitzat, hi ha moltes opcions per menjar i beure, i les pantalles per seguir la competició són de qualitat".

Per si això no fos poc, i al marge de l'excel·lent paper de l'equip local, Sail Team BCN, tant en la UniCredit Youth America's Cup com en la Puig Women's America's Cup, l'emoció i l'espectacle que han brindat els equips a la final més igualada en la història de la Louis Vuitton Cup i l'espectacle viscut en la multitudinària cerimònia d'inauguració, Barcelona, far al món, també estan contribuint a "enganxar" als més neòfits, més enllà dels apassionats de vela. "M'encanta la bona energia de tot el públic. Vinc cada cap de setmana i molta gent ve a animar, encara que no sàpiga sobre vela" rebel·la Valentina. Amb aquest pretext, molts aficionats preveuen seguir de prop la gran final, ja sigui des del mateix Race Village o les Fan Zones de la Plaça del Mar i la platja del Bogatell.

Situat en el Moll de la Fusta del Port Vell, el Race Village brinda una experiència que endinsa els seguidors a la competició i, alhora, dona a conèixer la cultura de Barcelona. Per fer-ho possible, múltiples dels espònsors de l'esdeveniment tenen el seu estand on es pot gaudir de diferents activitats. Algunes d'aquestes activitats inclouen la possibilitat de provar els simuladors AC40, conduir un vaixell d'hidrogen gràcies a la realitat virtual o pedalar per recrear l'esforç dels cyclors per generar energia. Així mateix, els aficionats de diferents països del món també gaudeixen de l'essència de Barcelona a partir d'una gran oferta gastronòmica, amb vuit propostes diferents durant la setmana i fins a dotze proveïdors diferents que disposen d'una àmplia selecció de plats locals, regionals, nacionals i internacionals durant el cap de setmana.