Després de molts anys d'espera, sembla que finalment la posada en funcionament de la T-Mobilitat s'acosta. Ja se l'ha posada a prova en dues ocasions, de manera gratuïta, i ara l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) n'ha preparat una tercera. En aquest cas, però, de pagament. Així ho avança Tot Barcelona. D'aquesta manera, ara s'apostarà de nou per un format físic de la targeta que rebrà el nom de T-Usual

Aquesta targeta costarà 3,30 € i permetrà l'ús de tot el transport públic de la zona 1 durant cinc dies. Llavors, es podrà tornar a carregar. Ara mateix, la T-Usual de cartó que es troba a la venda costa 40 € i és vàlida durant tot un mes. Per tant, la nova prova de la T-Mobilitat reduirà el preu a més de la meitat, ja que renovar-la sis vegades, és a dir, durant 30 dies, tindrà un cost de 19,80 €. Aquestes recàrregues es podran fer a qualsevol màquina de venda habitual dels bitllets, només caldrà acostar-hi la nova targeta

Preu de la targeta 

Cal tenir en compte, però, que la primera vegada que s'utilitza s'ha de comprar també la targeta, que tindrà un cost de 2,5 €. A Madrid, per exemple, on fa anys que està implementat el mateix sistema, la targeta té exactament el mateix preu. 

Encara que són molts els qui esperen la posada en marxa del nou bitllet, l'ATM té previst reservar aquesta prova a uns privilegiats. Així, els mateixos que la van utilitzar en la prova pilot, la coneguda com a "T-Mobilitat Primer contacte". Amb tot, però, s'espera que durant els pròxims dies, sense data oficial d'inici, s'habilitin espais d'alta i distribució de més targetes als punts TMB de les estacions de Sagrada Família i Universitat, no a qualsevol parada. 

Assajos durant el Mobile 

L'última prova per millorar-ne el funcionament va tenir lloc durant la celebració del Mobile World Congress a Barcelona, a finals del passat mes de juny. Durant el congrés, es van repartir unes 4.500 targetes entre voluntaris que volien comprovar-ne l'ús. En total, durant els dies de prova, es van comptabilitzar unes 22.000 validacions. A més, també es va fer un segon assaig, pel qual es podia descarregar una mostra de l'aplicació que ha de servir també per substituir les targetes, tot i que no era la definitiva. 

En principi, la prova s'havia de fer entre els assistents al congrés, però nombrosos errors en les màquines validadores van provocar que finalment es descartés aquesta opció.  

A més, el vicepresident Puigneró i també conseller de Territori i Polítiques Digitals es va comprometre a principis de juliol a posar en marxa el sistema durant aquesta legislatura i "com més aviat millor". 

 

A la imatge principal, una jove accedeix a una estació de metro / ACN