Un comitè d’experts de l’Organització Meteorològica Mundial (OMM) han confirmat un nou record mundial amb una onada d’una altura de 19 metres a l’Atlàntic Nord.

La onada va ser registrada per una boia automàtica a les 6.00 hores el 4 de febrer de 2013 en un tram entre Islàndia i Regne Unit, en un tram molt fred amb vents de 81,1 quilòmetres per hora.

Fonts de l’organització han apuntat que confirmar un rècord sempre “porta temps” ja que primer s’ha de notificar a l’organització, crear un comitè d’experts que verifiquen les dades.  

Aquesta nova onada es converteix en el nou rècord mundial ja que el darrer estava registrat en 18,275 metres l’any 2007. El que es contempla per mesurar l’alçada de l’onada és la distància entre la cresta de la primera i el si de la següent.

“És el primer cop que es mesura una onada de 19 metres. Es tracta d’un rècord notable”, va dir el subsecretari general de la OMM, Wenjian Zhang.

Aquest nou rècord mundial s’afegirà al arxiu de fenòmens meteorològics i climàtics de la OMM, que s’actualitza constantment i s’amplia.