Netflix deixà de ser gratis i sense publicitat a partir del setembre. La plataforma de streaming complirà amb el que ja va anunciar a inicis del 2024: el Pla Bàsic, la seva opció més econòmica sense interrupcions publicitàries, desapareixerà definitivament. Aquest pla, que després de l'última pujada de preus a l'octubre costava 9,99 euros mensuals, portava temps tancat a nous subscriptors, encara que es mantenia per als usuaris que ja el tenien actiu. Des de la seva pròxima renovació al setembre, els qui estiguin en el Pla Bàsic seran traslladats automàticament —si no opten per una subscripció superior— al Pla Estàndard amb anuncis, que costa tres euros menys (6,99 euros). Per continuar gaudint de Netflix sense publicitat, l'alternativa més assequible serà el Pla Estàndard de 13,99 euros el mes, un augment de quatre euros respecte al que pagaven fins ara, o bé contractar la tarifa Premium (19,99 euros mensuals).

Migració automàtica 

La plataforma ho ha anunciat a través d'un correu electrònic adreçat als seus clients. "El teu Pla Bàsic deixarà d'estar disponible i el nou pla Estàndard amb anuncis per 6,99 € començarà automàticament en la data de facturació", i en el correu especifica que hi haurà disponible aquest nou pla mensual, amb el que el client podrà estalviar un 30%, i que inclou "uns breus anuncis" dissenyats perquè "no interrompin cap escena important". El Pla Bàsic permetia veure els continguts en un dispositiu en qualitat HD (720p), i el nou pla amb anuncis ofereix una resolució Full HD (1080p), mentre que el Pla Premium ofereix qualitat 4K + HDR i accés simultani fins a quatre dispositius.

Plans Netflixl

Netflix va anunciar que l'eliminació del Pla Bàsic es començaria a aplicar a països com el Canadà i el Regne Unit en el segon trimestre de l'any, i el passat octubre la companyia va advertir als seus inversors que continuaria amb l'eliminació progressiva en altres països com Mèxic, Alemanya, Japó, Austràlia, Brasil i Espanya. La mesura respon a una reestructuració de Netflix per segmentar la seva oferta segons l'experiència d'usuari desitjada i que segueix la línia implementada per altres plataformes, com la del seu competidor, Prime Video, que és la segona plataforma més utilitzada a l'Estat espanyol, i que des del passat gener va duplicar el temps de visionament d'anuncis fins als sis minuts per hora.

Impulsar la captació d'usuaris

Netflix cerca incentivar el creixement de subscriptors a través d'un model amb anuncis que ofereix un preu més accessible, reconeixent que molts usuaris prefereixen estalviar diners a canvi de veure publicitat. Netflix ha observat que els plans amb anuncis han impulsat la captació d'usuaris, amb 94 milions de subscriptors en plans amb publicitat a escala global el 2025, un augment significatiu des de 70 milions el novembre del 2023. A més, en eliminar el Pla bàsic, Netflix simplifica les seves opcions a tres plans clars i consolida l'ús del pla amb anuncis com l'opció d'entrada més assequible, similar a l'estratègia usada per competidors com Prime Vídeo.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!