El director de Ràdio Lleida-Ser Catalunya, Josep Lluís Cadena, ha mort aquest dilluns als 59 anys, segons ha informat la mateixa emissora. Cadena ha estat vinculat a la Ser durant les tres últimes dècades després de començar a treballar-hi el 1994 com a cap de promoció i màrqueting. A banda, també va ser president del Col·legi de Periodistes de Lleida i professor de ràdio a la Universitat de Lleida (UdL). "Els companys de Ser Lleida lamentem la pèrdua d'una persona optimista, lluitadora i defensor acèrrim de la ràdio", han compartit a través de les xarxes socials. 

Els seus companys s'han acomiadat de Cadena en directe aquesta tarda, quan han fet pública la notícia. L'han descrit com un oient "empedreït de la ràdio", una persona crítica i acurada "amb el producte", i "amb capacitat innovadora i creativa". "Optimista i lluitador fins a l'últim dia, ha estat una persona molt volguda per part de tots els que han treballat amb ell en algun moment de la seva carrera", han afegit.

Mostres de condol

Les xarxes socials s'han omplert de mostres de condol, com la de l'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, que ha afirmat que el trobaran "molt a faltar". "La seva serenor, la capacitat d’anàlisi, i la seva amistat. Que la terra et sigui lleu estimat amic", ha escrit el paer en cap a les xarxes socials. El grup socialista de Lleida ha mostrat el seu condol "als familiars, amics i companys d'en Josep Lluís Cadena", tot afegint que "ens deixa una gran persona i un gran professional de la ràdio".

La portaveu del grup municipal d'Esquerra Republicana a la Paeria, Jordina Freixanet, també ha lamentat el traspàs de Cadena: "Quina tristor. Una abraçada a tots els companys i companyes de Ser Lleida, família i amics", ha escrit a les xarxes socials. Un missatge que també han fet arribar des del perfil del partit: "Des del grup d'ERC a la Paeria, volem donar el nostre escalf i condol a la família i amics, especialment a tota la redacció de la Ser". 

El Col·legi de Periodistes de Catalunya s'ha sumat a les mostres de condol per la pèrdua de Josep Lluís Cadena. "Acompanyem de tot cor a la família i l’equip de Ràdio Lleida", han assegurat, recordat també que "a més de ser un gran professional va ser president de la Junta del Col·legi de Lleida".