La tradició que el padrí regali la mona pel dia de Pasqua no passa de moda i continua generant ingressos als pastissers any rere any. Així ho posa sobre la taula el Gremi de Pastisseria de Barcelona i Província, que preveu vendre més de 470.000 mones artesanes a Catalunya i un total de 680.000 si es compten les industrials.

Els pastissers no deixen de reivindicar la "qualitat" de les mones artesanes, aquelles que estan elaborades amb el 100% de cacau, davant de les que fan les grans superfícies que, alerten, només contenen un 30% de cacau. També fan èmfasi que cada vegada posen menys sucre al pastís per respondre a la demanda dels consumidors.

Les temàtiques estrella també són una tradició, com les figures Disney i les del Barça, que continuen triomfant any rere any a les pastisseries. A banda d'aquestes, les mones del 2016 també estaran protagonitzades pels Minions, Frozen, Star Wars i la Patrulla Canina.

Figures creatives

Cada any més, s'està establint la tradició de no comprar pastís i adquirir, només, la figura de xocolata. Així ho fan ja tres de cada deu compradors.

El millor xef pastisser del món, Jordi Roca, s'ha afegit al carro de les estàtues envoltades de dolç i ha fet una mona de xocolata amb forma de ximpanzé en honor al nom del pastís i que té vàries versions, com la vegana o la de xocolata blanca. Aquestes mones són 100% solidàries i els beneficis que en treguin aniran destinats al centre de rescat de l'associació Fundació Mona a Riudellots de la Selva, que s'encarrega d'acollir i cuidar primats abandonats o rescatats.