Un 44,7% dels espanyols suspèn l'assistència dels hospitals públics de l'Estat i només un 50,3% aprova l'atenció als centres de salut. Així ho revela l'enquesta del CIS, publicada aquest dimarts, on, en canvi, el 72% dels ciutadans de l'Estat assegura estar "molt satisfet o bastant satisfet" amb els serveis de seguretat ciutadana, és a dir, amb el cos de policia, bombers i protecció civil. Així mateix, els enquestats mostren un descontentament del 76% amb el funcionament de la justícia i gairebé la meitat suspèn l'ensenyament públic.

L'informe de 'Qualitat dels serveis públics', elaborat pel Centre d'Investigacions Sociològiques, mostra que el 86,1% dels espanyols creu que l'Administració electrònica exclou les persones amb menys coneixements informàtics, i gairebé el 60% ha detectat alguna dificultat a l'hora de fer tràmits o gestions a través d'Internet durant l'últim any, així com una falta d'ajuda o suport per fer les consultes.

En aquesta línia, l'enquesta destaca que a la meitat dels espanyols, un 51%, no els ha funcionat bé una pàgina web quan han hagut de fer una gestió en línia, el 45,2% afirma no saber quina web havia d'utilitzar, el 43,8% va tenir dificultats amb els passos a seguir, el 32,2% assenyala incompatibilitat amb els navegadors, dispositius o sistemes operatius, i el 31,4% informa de dificultats a l'hora d'accedir a la pàgina o registrar-s'hi. A pesar de totes aquestes reivindicacions, el 62,9% dels espanyols considera que l'Administració electrònica té més avantatges que inconvenients, encara que el 31,6% opina el contrari.

Les xifres també indiquen que un 39% dels espanyols creuen que els procediments en línia no han millorat la qualitat dels serveis públics, el 44,8% creu que posa en risc la privacitat de les dades i la seguretat dels ciutadans davant d'un frau. El 64,3% considera que genera més passos i tràmits que han d'assumir els ciutadans, mentre que el 63,1% afirma que dificulta les gestions i consultes per falta d'atenció telefònica. 

A més, el 55,6% dels espanyols pensa que les administracions públiques han empitjorat en la senzillesa dels procediments administratius; el 45,4%, en la informació que donen al ciutadà; el 63%, en el temps a resoldre gestions; el 44%, en el tracte als ciutadans; el 35,4%, en les instal·lacions de les oficines d'atenció al públic. Un 36,6%, també afirma que s'ha perdut professionalitat del personal; el 46,3% diu que s'ha reduït la possibilitat de participació dels ciutadans i el 35,7% creu que s'ha deixat d'utilitzar un llenguatge més comprensible.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!