Madrid s'ha convertit en l'epicentre de la creixent tendència de les smash burgers, un concepte gastronòmic que ha creuat l'Atlàntic des dels Estats Units per crear un nou culte gastronòmic a la ciutat. Entre les marques que estan liderant aquesta moda culinària a la capital destaquen Marlons i VICI, cada una amb una proposada única gurmet.

Mentre grans cadenes internacionals com FIVE GUYS i GOIKO estan operant amb èxit al món de les hamburgueses a la capital VICI i Marlons s'han centrat en la moda de les "smash burges". VICI, conegut pel seu enfocament gurmet i sofisticat en la preparació d'hamburgueses, propi de xef "Aleix Puig" guanyador del "Masterchef" de 2019. Puig i el seu soci Oriol de Pablo estan liderant un negoci important amb inversors rellevants com Messi, que donen suport al creixement i l'expansió.

D'altra banda, Marlons, amb el seu compromís cap a l'autèntica "smash" nord-americana, s'ha posicionat com la joia de la corona per a aquells que valoren les arrels clàssiques del fast food americà, però amb un gir local. Utilitzant ingredients frescos i de proximitat, com ara carns seleccionades de 1a. qualitat i pa brioix, Marlons no només satisfà la gana, sinó que també celebra la cultura gastronòmica de Madrid.

Amb ells, emergeixen propostes també innovadores com PINK'S, que contribueixen a la diversitat i riquesa del paisatge culinari de la ciutat. Aquest fenomen no només reflecteix la creixent popularitat de les "smash burgers" a Espanya, sinó també l'adaptació i evolució de les preferències dels consumidors cap a opcions més creatives i d'alta qualitat. Totes presenten una nova generació de fast food, amb focus en el delivery, de més qualitat, de potent innovació, i amb una creixent aposta per la sostenibilitat.

L'èxit d'aquestes marques a Madrid no només demostra la versatilitat i l'atractiu universal de les "smash burgers", sinó que també subratlla com la ciutat s'està convertint en un punt de referència culinari a Europa. Amb el creixement continu d'aquestes marques i la introducció de noves innovacions, Madrid està ben posicionat per continuar sent un líder en l'escena gastronòmica internacional.