L'Ajuntament de Lloret de Mar prepara una denúncia contra el grup Savoy per danys a la marca de Lloret de Mar després que el municipi hagi tornat a irrompre als mitjans, ara, per l'estafa del grup hoteler que no pagava llum, aigua ni gas. Es demanaran també inspeccions externes a tots els hotels per comprovar l'estat de les instal·lacions com ja es va fer l'any 2011 amb les discoteques i locals d'oci nocturn. "Hem de restablir la confiança de la gent", diu l'alcalde Jaume Dulsat.

El grup Savoy, amb quatre hotels a Lloret, deu 450.000 euros a l'Ajuntament de l'aigua, IBI, IAE, multes i taxes com la de les escombraries. Ho van detectar ahir a la tarda, juntament amb la manca d'instal·lació de gas d'un dels establiments, el Marina Sand, que va provocar que l'alcalde signés una ordre de tancament. Tenen 24 hores per reallotjar gairebé 700 persones en hotels de 4 estrelles o superiors.

En una entrevista a El Nacional l'alcalde, Jaume Dulsat, es lamenta: "La marca Lloret de Mar és una víctima i nosaltres no estem disposats a ser-ho. Els treballadors són una víctima i els clients també". 

La principal preocupació de l'equip de govern, segons el regidor de seguretat, Josep Lluís Llirinós, són els clients, els treballadors i la imatge del municipi.

"Ens sentim maltractats", afegeix l'alcalde. I és que Lloret acumula un llistat de males notícies relacionades amb l'Ajuntament, el municipi, irregularitats en establiments d'oci, incidents i el cas Clotilde, que ha processat l'exalcalde Xavier Crespo i va fer esclatar els moviments de la màfia russa establerta a la localitat.

"Prendrem mesures legals, sigui per la via penal o civil, contra aquest senyor, per dir-li d'alguna manera", diu Dulsat referint-se al gerent dels quatre hotels tancats. El consistori ja en va fer tancar dos en el moment que es va saber que punxaven la llum.

Lloret de Mar té el 60% de les places de 5 estrelles de la Costa Brava i és la segona destinació turística del país amb uns ingressos per la taxa de 2.600.000 d'euros. L'alcalde engega el llistat que té ben après sobretot el que ofereix Lloret de Mar i els esforços que costa: "Tenim una planta hotelera excel·lent, tenim unes platges amb la qualificació màxima pel que fa a sostenibilitat i serveis. Ens esforcem molt. Hi ha molts hotels que fan molt bé la feina. Tenim un Casino de primer nivell, un teatre de primer nivell, tenim turistes esportius a manta, tenim turisme de congressos, tenim unes instal·lacions de primer nivell i tots hi treballem molt". I acaba amb el to de qui no hi pot fer més: "Ara també hi ha algun oportunista d'aquests que ens ho tira tot per terra". 

Risc per a clients i treballadors

Gas Natural va trucar ahir a la tarda a l'Ajuntament alertant que l'Hotel Marina Sand no té comptador i no han passat revisions ni certificacions. El cas de l'hotel Savoy és diferent, sí que tenia comptador però no pagaven. 

En el moment que es rep l'avís, un enginyer fa les comprovacions i a les onze de la nit se signa el decret d'alcaldia per tancar l'hotel. I poques hores després, la companyia del gas talla el subministrament.

Hi ha 132 treballadors dels hotels que s'han quedat de cop sense feina. L'Ajuntament està mirant d'habilitar la borsa d'ajuts municipal i ampliar-la perquè no es quedin amb una mà al davant i una altra al darrere. Ahir l'Ajuntament es va reunir amb representants dels treballadors i sindicats per explicar-los el risc que suposava mantenir els hotels en marxa amb unes instal·lacions precàries i il·legals. 

L'Ajuntament decreta el cessament de l'activitat i dóna 24 hores, per donar temps a reallotjar els 460 clients del Marina Sand.

Mentrestant, quan a l'hotel Savoy s'instal·len uns generadors elèctrics, es detecten també irregularitats. L'Ajuntament els dóna 48 hores per esmenar-ho i davant la nul·la reacció del gerent, el consistori ordena el tancament immediat. Són 220 clients que també s'han de recol·locar. En total, 680.

"Houston tenemos un problema"

Ara mateix a Lloret no hi ha prou llits. Però, segons l'alcalde, calia ser rotund i adoptar una decisió immediata. Admet, fent al·lusió al cinema fantàstic, "Houston tenemos un problema", però exposa que calia prendre una determinació perquè "preval la seguretat de les persones, s'han de fer les coses amb un mínim rigor, si no, acabem sent ostatges dels clients. Com que hi ha clients dins no podem fer res...".

El principal problema és trobar habitacions per a diversos dies seguits i que estiguin en hotels de quatre estrelles o superiors, perquè així ho marca la llei.

L'agència de viatges que treballa amb el Grup Savoy ha destinat un equip de 12 persones que des de dilluns treballen per reallotjar tots els clients. Entre els 4 hotels s'hauran reallotjat 1.300 persones. De moment, són totes a Lloret mateix.