El jutjat d'instrucció número sis de Tarragona ha obert una investigació contra l'expresident del Consorci d'Aigües de Tarragona Joan Alginet (2021-2024) i el secretari del consell d'administració, Jesús Martín, en una causa per presumpta prevaricació en la licitació d'un contracte l'any passat per valor de 955.000 euros. Tots dos estan citats a declarar el pròxim 16 de setembre, després d'una denúncia que va interposar un particular. El Tribunal Català de Contractes va obligar la gestora de les aigües a Tarragona a rectificar i adjudicar el contracte a una empresa que havia perdut el concurs tot i que havia presentat una millor oferta que la que el va guanyar inicialment.

El jutjat de Tarragona investiga, per tant, presumptes irregularitats en l'adjudicació del contracte, que era d'una plataforma interna de gestió empresarial al Consorci d'Aigües de Tarragona, tal com ha avançat aquest dijous La Vanguardia. En el concurs hi van participar dues empreses, Marqués Professional Services Information Technology SL, i la unió temporal de dues empreses del grup PKF ATTEST. Va guanyar la primera, el febrer del 2024. L'adjudicació va ser impugnada per l'empresa perdedora davant del Tribunal Català de Contractes, qui la va declarar nul·la i li va adjudicar el contracte a ella.

Tot i que el contracte ja ha començat a executar-se "amb normalitat" amb aquesta empresa, complint el que ha dictat el Tribunal de Contractes, el Consorci d'Aigües de Tarragona ha interposat un recurs contenciós administratiu que ara està en mans de la secció cinquena del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. El Consorci assevera en un comunicat que recull l'ACN que ha presentat en aquest contenciós un dictamen pericial i un informe jurídic "d'experts independents de reconegut prestigi" que validen la decisió inicial per la qual els dos dirigents han estat imputats.

En perdre la licitació, PKF va presentar el recurs perquè Marqués Professional Services va "rebaixar l'oferta" en l'obertura de sobres, quan se li va demanar si l'import de la seva oferta incloïa les pròrrogues. Amb una millor puntuació tècnica i una oferta més baixa que la inicial, Marqués es va adjudicar el contracte i PKF ATTEST va denunciar perquè no havia pogut fer una contraoferta. Sobre aquesta presumpta "mala praxi" en l'acte d'obertura dels sobres, el Consorci nega que "permetés reduir ni modificar cap de les ofertes presentades inicialment" i justifica que es va "desagregar l'import entre implantació i pròrrogues".

El Consorci d'Aigües de Tarragona nega irregularitats

Segons el comunicat del Consorci d'Aigües de Tarragona, el plec de la licitació preveia la presentació "d'un únic import total", però PKF va demanar presentar una oferta desagregada entre els costos d'implantació de l'aplicació informàtica i pròrrogues. Aigües de Tarragona diu que va acceptar la petició de PKF ATTEST i va emetre una nota d'aclariment amb l'única fórmula permesa sobre com desagregar els costos, que es comunica a les parts i es publica al perfil del contractant. El Consorci d'Aigües de Tarragona explica que en el moment de l'obertura de sobres, la mesa de contractació requereix a Marqués desagregar l'oferta al nou format sol·licitat per PKF, perquè "Marqués ja l'havia presentat dins el termini i en la forma escaient, conforme al format inicial (únic import total)". "El Consorci d'Aigües de Tarragona entén que la forma d'actuar de la taula va permetre garantir els principis de concurrència d'ofertes, competència i igualtat de condicions a la licitació", apunten al text.

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!