Protecció Civil ha tornat a enviar un missatge ES-Alert a tot Catalunya per rebaixar les restriccions de mobilitat que s'havien decretat per aquest dijous per intentar evitar desplaçaments i així reduir el risc d'accidents de trànsit i ferits per caigudes d'arbres i murs. Abans de les quatre de la tarda, la consellera Núria Parlon, titular del Departament d'Interior i Seguretat Pública, responsable de les emergències nacionals, ha ordenat que s'enviés aquest nou missatge per avisar tots els ciutadans de Catalunya que ja poden tornar a circular, després que el temporal vagi a la baixa, però els ha recomanat "precaució". Es mantenen les suspeses activitats escolars, mèdiques no urgents i socials i activitats a l'aire lliure fins a les vuit del vespre.

La consellera socialista ha comparegut davant dels mitjans de comunicació, el segon cop aquest dijous, per donar novetats i actualitzar les dades d’afectació del temporal de vent que ha afectat amb força la zona metropolitana de Barcelona durant tot el matí, amb ratxes de vent rècord en punts com el Port de Barcelona, on s'han superat els 100 km/h. També s'han registrat forts vents a la zona del Vallès, a Montserrat, i s'han reportat incidents per caigudes d'arbres i murs en diferents punts de la ciutat de Barcelona i de tota l'àrea metropolitana, també a l'Hospitalet de Llobregat, on una dona ha resultat ferida lleu; a Sant Boi, on un home ha resultat ferit greu per la caiguda d'un arbre; o a l'aeroport del Prat, on una agent dels Mossos ha resultat ferida per l'impacte d'una planxa de ferro. Un total de nou persones, segons les dades de Protecció Civil, segueixen ingressades després de ser traslladades pel Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) a hospitals per incidents relacionats amb el temporal de vent.

Crítiques per no haver aturat el país només a Barcelona

Aquest nou missatge enviat a tots els mòbils del país —si s'ha rebut i no ha fallat, com ahir, que la plataforma del ministeri, que envia aquestes alertes, no va fer arribar l'avís als clients de Vodafone— arriba enmig de les crítiques d'alguns sectors socials i empresarials de diversos punts del país, sobretot del nord i del sud, al Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre, Lleida i també la zona nord de les comarques de Girona, per haver hagut de paralitzar escoles, centres sanitaris i socials tot i que no ha fet vent o no n'ha fet més que altres dies.

La consellera Parlon s'ha defensat i ha assegurat que es va fer aquest enviament massiu, el primer cop que es feia a tot Catalunya per vent, de manera "encertada i adequada", ja que van seguir els "criteris tècnics" i que no es funciona mai de manera "discrecional" i que, per tant, segons la previsió que feia el Meteocat sobre l'episodi de vent previst, es va "actuar com s'havia d'actuar". La titular d'Interior, que ha comparegut acompanyada de la sotsdirectora de Protecció Civil, Imma Solé, ha apuntat que quan ha estat possible s'ha desescalat, però ha seguit reclamant a la ciutadania "precaució" davant d'un episodi de vent que continuarà, tot i que amb menys força, i que durant el cap de setmana tornarà a generar problemes, tot i que no amb el nivell d'alerta registrat aquest Dijous Llarder.

Nou ES-Alert

Després de l'enviament del nou ES-Alert, que ha arribat al voltant de dos quarts de quatre, s'ha aixecat la restricció de mobilitat que s'havia ordenat. Tot i això, era una petició que no s'ha controlat ni s'han fet talls de carreteres per evitar-la. Sí, però, que segons el mateix Govern ha funcionat i s'ha reduït de manera dràstica la presència de vehicles a la carretera aquest dijous, fet que ha fet baixar la probabilitat d'accidents i sinistres, segons Trànsit. En diversos punts de la xarxa viària s'han registrat caigudes d'arbres i de panells informatius pel fort vent, però no s'han hagut de lamentar accidents. S'espera que durant la tarda es vagi recuperant la normalitat arreu del país.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!