A les 23.47 hores, els Bombers de la Generalitat han donat per controlat l’incendi forestal a la serra de l’Alzina del Parany del municipi d’Olivella, el qual es trobava estabilitzat des d'aquest dissabte a tarda a les 17.45 hores.

Al lloc, un cop ja s’han retirat els mitjans aeris amb l’arribada de l’ocàs, continuen treballant en les tasques d’extinció una vintena de dotacions terrestres dels Bombers de la Generalitat que s’aniran retirant paulatinament de la zona i, durant la nit, es mantindran efectius treballant amb quatre vehicles i el suport d’un vehicle de les ADF.

Recordar que, segons el cos d’Agents Rurals, l’incendi ha afectat una superfície de 13’5 hectàrees de vegetació forestal.

L’incendi, del qual es va rebre l’avís a les 19.36 hores de divendres a la tarda, es va iniciar a la part alta de la serra de l’Alzina del Parany d’Olivella i es va propagar ràpidament amb un comportament inestable i amb quatre canvis de vent provocats per les tempestes que estaven entrant des de l’Oest. A més, la dificultat d’accessos a la zona, va complicar l’emplaçament dels vehicles i les tasques d’extinció dels efectius.

Durant la nit, malgrat les precipitacions que van caure a la zona de l’incendi, s’han produït algunes represes que s’han pogut aturar, però l’incendi continua actiu, ja que l’orografia de la zona i l’entrada de marinada podrien inestabilitzar el perímetre perquè encara hi ha punts calents. Segons les dades provisionals dels Bombers, l’incendi hauria afectat entre 10 i 15 hectàrees de vegetació forestal.

A hores d’ara, hi treballen 20 dotacions terrestres i 3 mitjans aeris (un helicòpter de comandament i dos helicòpters bombarders). A més, també treballen en el dispositiu d’extinció Agrupacions de Defensa Forestal (ADF) d’Olivella, Ribes, Garraf, Puig de l’Àliga, Avinyonet del Penedès, Olèrdola, de la Federació d’ADF del Penedès Garraf, i efectius del Cos d’Agents Rurals i dels Mossos d’Esquadra.

Cal destacar que no hi ha persones desallotjades ni vies afectades a causa d’aquest incendi.

No es pot abaixar la guàrdia

Els últims passos de frontals registrats al país han vingut acompanyats d’aparat elèctric causant diversos incendis per llamps (12 ignicions per llamps detectats pels Bombers i ADF). Incendis, que en alguns casos han presentat dificultats d’extinció, ja que han vingut acompanyats de poca quantitat de precipitació i s’han produït en zones de difícil accés i amb canvis de vent forts i sobtats.

Bombers de la Generalitat està fent seguiment arreu del territori, amb rutes de vigilància aèries i amb les unitats GRAF (Grup d’Actuacions Forestals) helitransportades, per tal de detectar qualsevol columna de fum i evitar que es pugui produir una simultaneïtat d’incendis, ja que el risc continua sent alt a Catalunya i no es pot abaixar la guàrdia.