Incendi forestal amb tres focus entre Amer i Susqueda, a la comarca de la Selva. Els Bombers de la Generalitat han començat a treballar en la seva extinció amb dinou dotacions, en una zona de difícil accés situada per sobre del torrent de Palou. Unitats del Grup d'Actuacions Forestals (GRAF) han fet servir eines manuals per a l'extinció de les flames, que, cap a les deu de la nit, cremaven a baixa intensitat. El cos ha rebut l'avís quan faltaven quatre minuts per dos quarts de nou del vespre; pels volts d'un quart de tres de la matinada el foc s'ha pogut estabilitzar i els Bombers han mantingut quinze dotacions al lloc durant tota la nit. 

🔴 Catalunya viurà dues onades de calor aquesta setmana: quan s'acabarà l'infern meteorològic?
 

En declaracions a Catalunya Informació, l'alcaldessa d'Amer, Maria Rosa Vila, ha explicat que els bombers treballaven manualment perquè els helicòpters no hi han pogut anar. Els efectius han buscat el millor camí per arribar a aquesta zona de difícil accés i han començat per la primera columna de foc, sense que, cap a les onze de la nit, se sabessin quantes hectàrees s'han vist afectades. Vila sí que ha aclarit que el foc crema dins del municipi d'Amer, però tocant a Susqueda: es tracta d'una zona completament forestal, sense cases a prop. L'ajuntament ha demanat als veïns que no s'apropin a veure les flames per tal de facilitar la feina dels Bombers, sobretot en una nit marcada pels Perseids. Pel que fa a la causa de l'incendi, ha evitat especular fins que no estigui verificada.

L'incendi ha tingut lloc en el context de la segona onada de calor de l'estiu —amb risc molt alt d'incendi—, que s'ha allargat cinc dies i ha registrat temperatures molt superiors a les habituals, tant de dia com de nit. El pic màxim va tenir lloc dilluns i va deixar termòmetres fregant els 44 °C a l'interior de l'Ebre (Ribera d'Ebre, Baix Ebre i Terra Alta) i va superar àmpliament els 40 °C a Ponent i el Prepirineu Occidental, especialment a les comarques del Segrià, la Noguera i el Pallars Jussà. A les 18.30 hores destacaven temperatures caniculars com els 43,8 °C de Vinebre, els 42,4 °C del Masroig, els 42,3 °C del pantà de Riba-roja, els 41,2 °C d'Ascó i els 41,8 °C de Torres de Segre i Lleida, Així com els 41,7 °C d'Aldover o Torroja del Priorat.

Les comarques més afectades per la calor han estat les de Ponent, Pirineu i Prepirineu Occidental, les Terres de l’Ebre, la Catalunya Central, el Litoral Central i les comarques de Girona. De nit i matinada, gairebé tot el Litoral i Prelitoral han tingut temperatures nocturnes molt altes. Les temperatures més elevades d'aquest dimarts han estat inferiors a les de dilluns, i s’han registrat a Albesa (40,7 °C), Lleida (40,6 °C), Baldomar (40,5 °C) i Seròs (40,5 °C). De fet, la nit de diumenge a dilluns va ser la més càlida del que portem d'estiu en alguns sectors de Catalunya. La temperatura no ha baixat dels 25 °C a trams del litoral i dels 20 °C a bona part de l'interior. Sobresurten els 28,6 °C de mínima a l'estació del Raval de Barcelona i els 27,9 °C de mínima a l'Observatori Fabra.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!