L'incendi de diversos vehicles al carrer Montserrat Roig de Gavà, al Baix Llobregat, aquest dimecres, 8 de juliol, ha desencadenat un incendi forestal que a hores d'ara es manté actiu i que ha obligat a confinar unes 6.000 persones de diferents urbanitzacions de Gavà, Sant Climent de Llobregat i Viladecans, segons Protecció Civil.
Els Bombers han rebut l'avís quan passaven pocs minuts de dos quarts de dues del migdia. Per causes que es desconeixen s'ha iniciat un foc a diversos vehicles i les flames han entrat dins la vegetació forestal. El Cos ha activat 29 dotacions, les quals set són aèries, i els efectius prioritzen el seguiment dels focus secundaris que llença el foc, més enllà del perímetre de cinc hectàrees amb la que treballen els Bombers. Pel que fa al flanc esquerre, que és el que tindria més potencial de propagació, preocupa que no s'obri cap a la serra de Ferreres. L'incendi en els cotxes, segons informa Bombers, ja estaria apagat.
Arran de l'incendi, Protecció Civil ha ordenat el confinament de Sant Climent de Llobregat i de les urbanitzacions de Can Tries i Bruguers, a Gavà, i de la zona propera al Puig de Miramar, a Viladecans, i ha demanat als ciutadans a tancar portes i finestres, no sortir al carrer i seguir les indicacions de les autoritats. El foc, que està a tocar d'algunes cases, ha generat una gran columna de fum i ha estat visible des de diferents municipis.
