Prensa Ibérica ha nomenat Gemma Martínez Ibáñez (València, 1972) nova directora d’El Periódico, la capçalera principal del grup, que és líder de la premsa regional i local a l’Estat espanyol. La periodista assumirà el càrrec a partir de l’1 de juny i rellevarà l’actual director, Albert Sáez, que passarà a dedicar-se en exclusiva a la direcció general de continguts del grup. Martínez, periodista amb una llarga trajectòria en premsa econòmica i d’empresa, exercia fins ara de directora adjunta del diari, on va arribar el setembre del 2020 procedent de Levante-EMV, la capçalera de Prensa Ibérica a València, on era subdirectora des del 2017. Anteriorment, havia treballat durant 22 anys al diari econòmic Expansión, especialitzada en banca i finances, amb etapes a les redaccions de València, Madrid i Barcelona. També va ser corresponsal a Nova York entre el 2007 i el 2011, coincidint amb la gran crisi financera, una experiència que va recollir al llibre Saqueo, publicat el 2013. A més, ha col·laborat habitualment en programes de ràdio com La brújula de economía, d’Onda Cero.

Des de la seva incorporació a El Periódico, Martínez ha tingut un paper clau en l’equip impulsat per Albert Sáez. Ha liderat la transformació del producte digital en àmbits com la informació econòmica, ha participat en la primera etapa del suplement Activos i ha impulsat projectes com Empoderadas, Con P de Planeta, Nodos i Economía de Cerca. També ha contribuït al reforç de la informació local, amb 17 edicions digitals a l’àrea metropolitana i a Tarragona, així com a les àrees de cultura i esports. La nova directora també ha estat responsable de la implantació de nous fluxos de treball per transformar la relació amb els lectors. Actualment, publica dues newsletters setmanals, Economía en Persona i Imperdibles, que acumulen milers de seguidors.

El relleu arriba quan fa set anys de l’adquisició d’El Periódico per part de Prensa Ibérica, grup presidit per Javier Moll, al Grupo Zeta. Durant aquest període, l’empresa ha mantingut una aposta sostinguda pel creixement editorial, tecnològic, comercial i de gestió del diari, amb una millora substancial dels resultats econòmics. Pel que fa a l’audiència, El Periódico ocupa en els darrers tres mesos la quarta posició del rànquing GfK d’usuaris únics mensuals a Espanya i és líder a Catalunya en aquesta categoria des del desembre del 2025. L’edició en paper és la segona més venuda a Catalunya i la setena més llegida a l’Estat. 

Prensa Ibérica és un dels grans grups de comunicació de l’Estat espanyol, amb seu a Barcelona i una forta implantació en la premsa regional i local. El grup té els seus orígens a les Canàries, amb la compra d’Editorial Prensa Canaria el 1978. A partir d’aquí va iniciar una expansió cap a la península amb adquisicions com La Nueva España, Levante-EMV i Información durant els anys vuitanta. Més endavant, Prensa Ibérica va continuar ampliant el seu mapa de capçaleres amb la incorporació de diaris com Faro de Vigo, Diario de Mallorca, Diario de Ibiza, Diari de Girona, Regió 7 i Superdeporte. El 2019 va absorbir el Grup Zeta, una operació que va reforçar notablement la seva posició al mercat i que va incorporar al grup capçaleres com El Periódico de Catalunya, El Periódico de Aragón, El Periódico de Extremadura i Sport. Entre les seves marques més conegudes hi ha El Periódico, Levante-EMV, Faro de Vigo, La Nueva España, Información, Diario de Mallorca, La Opinión de Málaga i La Opinión de Murcia. El grup també disposa de revistes i continguts d’oci, a més de diverses iniciatives audiovisuals.