FisioExpo, el saló professional de fisioteràpia per a Espanya i Portugal, se celebra aquests dies a Madrid amb l'objectiu de reunir a les principals marques del sector per donar a conèixer els seus productes i serveis, avenços tecnològics i propostes més innovadores.

Des d'aquest divendres i fins diumenge FisioExpo espera rebre més de 8.000 visitants que podran veure més de 170 expositors, ponències i tallers formatius en els quals es presentaran noves tècniques i enfocaments per millorar la salut i el benestar dels pacients, així com les solucions davant dels reptes que planteja actualment el mercat. Entre els assistents hi ha professionals del sector salut, múltiples companyies assentades al mercat i empreses joves tant d'Espanya i Portugal com de la resta de països europeus.

Les dades publicades recentment per Eurostat assenyalen que Espanya té menys fisioterapeutes que la mitjana de la Unió Europea. Segons l'Oficina d'Estadística Europea, Espanya compta amb 132,2 especialistes per cada 100.000 habitants, en comparació amb els 136,7 que hi ha de mitjana a la Unió Europea. Malgrat això, segons l'Institut Nacional d'Estadística (INE), l'any 2022 hi havia 66.178 fisioterapeutes col·legiats a Espanya, gairebé un 6% més respecte a 2021, amb 62.691 professionals col·legiats.

En aquest sentit, l'esdeveniment persegueix convertir-se en una oportunitat perquè els professionals espanyols puguin conèixer diferents stakeholders i marques assistents que disposin d'expositors, com és el cas d'empreses com Doctoralia, The Beemine Lab o Biotecna, entre d'altres.

Doctoralia, la plataforma online de recerca d'especialistes mèdics amb presència internacional, hi acudeix un altre any més per presentar les seves novetats i crear noves sinergies amb professionals sanitaris. Així, la plataforma que permet localitzar professionals sanitaris segons especialitat o localització, busca assentar-se al mercat com a empresa referent en ajuda al pacient.

També acudeix FisioExpo la marca espanyola de productes de CBD The Beemine Lab, marca enfocada en el benestar de les persones d'una "manera natural", té una línia de cremes de massatge a base de cannabidiol i mel. La marca, que busca endinsar-se al mercat de la fisioteràpia, estarà realitzant activitats en directe com sessions de fisioteràpia en les quals els assistents poden descobrir els beneficis del CBD.

Les seves solucions són compostes de +95% d'ingredients naturals resultants de sinergies que connecten el potencial del CBD, l'apicultura i diferents principis actius, sempre lliures de tòxics i pesticides, com és el cas de la seva crema orientada a la recuperació física ALIVIUM CBD FORTE, la qual únicament pot adquirir-se en establiments especialitzats com les farmàcies. Segons una prova d'eficàcia realitzada per la pròpia marca, el 95% dels enquestats experimenta una sensació calmant i reconfortant una vegada aplicada.

Per la seva part, l'empresa Biotecna Medical Technology hi acudeix un altre any més per presentar els tractaments "més innovadors" que duen a terme. Així, la companyia dedicada a la formació i desenvolupament de tota mena de tractaments mèdics i fisioterapèutics, rehabilitació i podologia mitjançant l'aplicació de corrents Bioelectromagneticas, té per objectiu conèixer les últimes tendències en rehabilitació i presentar als diferents professionals sanitaris les seves propostes tecnològiques en l'àmbit terapèutic.

Amb tot, les empreses que acudeixen a FisioExpo també poden gaudir de diversos tallers i ponències per descobrir noves tècniques, tecnologies i innovacions impartides per professionals del sector de la fisioteràpia.