FGC ha restablert parcialment aquest dissabte el servei a la línia S1 del Vallès: ja hi ha circulació normal de trens -amb els horaris habituals de cap de setmana- entre Barcelona-plaça de Catalunya i l'estació de Les Fonts, i també s'ha restablert el servei ferroviari entre les quatre estacions de Terrassa (Rambla, Vallparadís Universitat, Estació del Nord i Nacions Unides). No obstant això, segueix tallada la circulació en tren i es manté el servei alternatiu en bus el tram entre Terrassa Rambla i les Fonts fins que la zona afectada per l'esllavissada estigui "plenament operativa".

FGC està netejant el talús esfondrat i ara les actuacions se centren a avaluar l'estat del terreny, en col·laboració amb l'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya (ICGC). L'avaluació del terreny també permetrà conèixer les causes del despreniment i executar les tasques necessàries per poder tornar a oferir el servei ferroviari integral "al més aviat possible". Fins ara, s'estava oferint un servei alternatiu per carretera entre les estacions de Sant Cugat i Terrassa, després que les vies quedessin afectades per l'esllavissada que es va produir divendres a la tarda a la sortida del túnel de Terrassa Rambla. 

Previsions pessimistes

Així sembla, doncs, que previsions d'aquest divendres de la tinent d'alcalde de Terrassa, Lluïsa Melgares eren més pessimistes del compte, ja que havia calculat que almenys durant una setmana el servei entre Sant Cugat i Terrassa es mantindria aturat. Finalment, el tram afectat s'ha reduït i la circulació entre Sant Cugat i les fonts ja està restablerta, però on sí que persisteix el problema i es manté el servei alternatiu per carretera és entre Les Fonts i Terrassa-Rambla.

Metro Terrassa

Encara no sabem quan es podrà posar en marxa de nou tota la línia S1, una informació que podria arribar d'aquí "dos o tres dies", ha informat el vicepresident del govern i conseller de Territori, Jordi Puigneró, que ha explicat al Canal 3-24 que actualment s'està analitzant "què és el que ha fet cedir el mur" perquè no torni a passar. 

Tot i que l'Ajuntament de Terrassa apuntava a una filtració d'aigua com a possible causa, caldrà esperar a l'informe tècnic de FGC i l'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya. 

Cap ferit 

Els Bombers de la Generalitat han explicat que la zona del mur que ha caigut té 20 metres de llarg, i entre sis i set d'altura. El despreniment no ha causat cap ferit, i tampoc ha afectat cap comboi ferroviari; no obstant això, i com a mesura preventiva davant el risc de nous despreniments, els bombers han acordat la zona i han tallat el trànsit en un carrer proper.

Descarrilament a l'R3

Per altra banda, la línia R3 de Renfe va patir aquest divendres el descarrilament d'un tren entre Planoles i Ribes de Freser, sense que cap dels 12 viatgers ni personal del comboi hagi patit lesions. 

El tren afectat havia sortit de Puigcerdà a les 06.21 hores i, després de la incidència, en la qual totes les persones que viatjaven al comboi han resultat il·leses, Renfe va enviar un autobús per evacuar-les i portar-les per carretera fins a les seves destinacions. 

800px Ribes de Freser stationImatge: Estació de Ribes de Freser / Wikimedia Commons 

Paral·lelament, la companyia ferroviària està gestionant un servei alternatiu per carretera entre Ribes de Freser i Puigcerdà per a la resta de serveis de la línia R3.
 

 

Imatge principal: Vagó de FGC / ACN