Les denúncies per frau i furts en les inspeccions de gas van superar el centenar durant el 2018. Aquest tipus de delicte ha anat a l’alça des del 2014 i va tenir el seu punt àlgid l’any passat, quan un grup organitzat de falsos inspectors va cometre una setantena d’estafes arreu del territori català.

Per tal de prevenir els col·lectius més vulnerables, els Mossos d’Esquadra han presentat aquest dimecres una nova campanya destinada al ciutadà en col·laboració amb la Federació de Gremis d’instal·ladors de Catalunya (FEGiCAT).

L’objectiu de la iniciativa és informar els consumidors per tal que puguin detectar possibles estafes en les revisions del subministrament del gas. "Les inspeccions són obligatòries cada cinc anys per temes de seguretat. Falses empreses s'han aprofitat d'aquesta conjuntura per accedir als domicilis dels usuaris", ha explicat Jaume Alcaide, president de FEGiCAT, que agrupa 5.500 empreses i un total de 30.000 treballadors. 

Segons detalla la campanya, les revisions són notificades per carta tres mesos abans de la data i si no hi ha una resposta en 45 dies per part de l'usuari, l'empresa distribuïdora es fa càrrec de realitzar la inspecció. Alcaide recomana sobretot als col·lectius més vulnerables que no obrin la porta a un presumpte tècnic sense haver demanat una cita prèvia i ha insistit en que les inspeccions en cap cas s'han de pagar in situ. "Els serveis es paguen a través de la factura de la comercialitzadora", ha explicat.