Estabilitzat l'incendi forestal amb tres focus entre Amer i Susqueda, que es va originar aquest dimarts a dos quarts de nou del vespre. Els Bombers han treballat tota la nit amb 19 dotacions per lluitar contra el foc que es va originar en una zona de difícil accés situada per sobre del torrent de Palou. El foc s'ha donat per estabilitzat a les 2.00 hores i ara només hi treballen sis dotacions. Cap a les 7.00 hores, ja no quedaven flames, però encara se sent olor de fum a la zona afectada. Per sufocar les flames, unitats del Grup d'Actuacions Forestals (GRAF) han fet servir eines manuals que, cap a les deu de la nit, cremaven a baixa intensitat. 

El foc afectava una zona de castanyers i pineda, que ha cremat amb baixa intensitat. Segons ha informat el cos, les primeres valoracions indiquen que cadascun dels focus afecta menys d'una hectàrea.

L'alcaldessa d'Amer, Maria Rosa Vila, ha explicat que no s'ha hagut de desallotjar cap veí de la zona. En declaracions a Catalunya Ràdio, la batlle ha explicat que, pel fet d'haver tingut un juliol plujós, la muntanya estava humida. 

Onada de calor a Catalunya 

L'incendi ha tingut lloc en el context de la segona onada de calor de l'estiu —amb risc molt alt d'incendi—, que s'ha allargat cinc dies i ha registrat temperatures molt superiors a les habituals, tant de dia com de nit. El pic màxim va tenir lloc dilluns i va deixar termòmetres fregant els 44 °C a l'interior de l'Ebre (Ribera d'Ebre, Baix Ebre i Terra Alta) i va superar àmpliament els 40 °C a Ponent i el Prepirineu Occidental, especialment a les comarques del Segrià, la Noguera i el Pallars Jussà. A les 18.30 hores destacaven temperatures caniculars com els 43,8 °C de Vinebre, els 42,4 °C del Masroig, els 42,3 °C del pantà de Riba-roja, els 41,2 °C d'Ascó i els 41,8 °C de Torres de Segre i Lleida, així com els 41,7 °C d'Aldover o Torroja del Priorat. Les comarques més afectades per la calor han estat les de Ponent, Pirineu i Prepirineu Occidental, les Terres de l’Ebre, la Catalunya Central, el Litoral Central i les comarques de Girona. De nit i matinada, gairebé tot el Litoral i Prelitoral han tingut temperatures nocturnes molt altes. 

La segona onada de calor de l'estiu, que es va donar per finalitzada aquest dimarts enllaçarà amb la tercera, que està previst que arribi aquest mateix divendres i serà més extensa i intensa que l'anterior, amb temperatures que s'enfilaran fins als 40 °C a moltes comarques. La calor extrema encara tindrà molta corda per a dies, com a mínim fins al 20 d'agost. 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!