Twitter perd 4 milions de dòlars al dia, fet que justifica els acomiadaments de personal, segons el nou propietari, el multimilionari Elon Musk. Malgrat que Musk no ha concretat el nombre total d'acomiadaments, la premsa els ha xifrat en més de 3.700, xifra que suposa més de la meitat de la plantilla mundial. En aquest sentit, el magnat ha assegurat que "no hi ha més remei quan la companyia està perdent uns quatre milions diaris”.

En aquest context, escau esmentar que divendres, Musk ja va fer públic que Twitter estava patint una caiguda massiva d'ingressos per la retirada d'anunciants. Segons Musk, aquesta fuga d'anunciants ha estat provocada per "grups d'activistes" que, suposadament, pressionen les empreses perquè retirin la seva publicitat. 

Doncs bé, pel que fa als empleats acomiadats, ha transcendit a l'esfera pública que han rebut un correu amb la carta d'acomiadament i la finalització del contracte perquè les oficines estan tancades a petició del mateix Musk. Sobre aquest punt, Musk ha indicat que tots els treballadors acomiadats han tingut una oferta de tres mesos d'indemnització,  "el que és un 50% més del que obligat legalment".

Malgrat l'oferta d'indemnització de Musk, alguns treballadors ja han denunciat la companyia per acomiadament improcedent, ja que segons les lleis laborals vigents a San Francisco (on és la seu principal de Twitter), un empleat ha de rebre un preavís amb una antelació mínima de 60 dies, fet que no s'ha complert en aquest cas.

La moderació de continguts "continua sense canvis"

En un altre tuit, Musk ha parlat sobre la política de moderació de continguts. Ha informat que aquesta "continua absolutament sense canvis". I ha afirmat que "contràriament al que podeu llegir a la premsa, hem vist a certs moments de la setmana que han disminuït els discursos d'odi per sota de les nostres normes anteriors”. A continuació d'aquest tweet, Musk ha enllaçat una piulada del responsable de la secció de seguretat de Twitter, Yoel Roth, que comunica que el seu equip dedicat a la "línia de front de la moderació" és el que menys retallades ha patit.

A pesar d'aquests missatges de calma per part de la corporació de l'ocellet, companyies com General Motors o Volkswagen han suspès la seva publicitat a Twitter fins a veure més clar cap a on es dirigeix la companyia en la qüestió dels continguts.

Musk crearà un consell de moderació de continguts

El flamant propietari de Twitter també ha anunciat la creació d'"un consell de moderació de continguts" a la plataforma i que, mentre que aquest no comenci a treballar, no hi haurà canvis rellevants en aquest sentit. En aquest context, tot fa pensar que, amb l'arribada de Musk, Twitter apostarà per una restricció de continguts molt menor. Una aposta que respon a la lògica de Musk de defensa la llibertat d'expressió com a una de les principals prioritats de la xarxa social.