RAC1 torna a reafirmar-se com la ràdio líder a Catalunya amb 798.000 per vuitè any consecutiu i Catalunya Ràdio és la ràdio que més creix a Catalunya amb 557.000 oients diaris. Així s'extreu de les dades que avui publica l'Estudi General de Mitjans (EGM) en la seva tercera onada de l'any, que deixa la SER com la tercera emissora més escoltada amb 326.000 oients i la Cope la quarta amb 161.000.

Amb dades a la mà de l'EGM del juliol, es pot dir que Catalunya Ràdio és la que més ha crescut amb 37.000 nous oients -en tenia 520.000 al juliol-, mentre que la ràdio del Grup Godó ha incrementat els seus seguidors en 36.000 -en tenia 762.000-. Ara bé. Si es compara amb l'EGM del desembre de l'any passat, les dues emissores perden oients: la primera 80.000, la segona 54.000.

Pel director de Catalunya Ràdio, Saül Gordillo, que la ràdio en català hagi incrementat el seu número d'oients és un símbol que "la ràdio té vitalitat".

Gràfic: Albert Acín

Líder 22 hores consecutives

Segons l'EGM, RAC1 és líder cada dia de la setmana i, a més, s'estableix com l'emissora catalana més escoltada durant 22 hores seguides, des de les 3 de la matinada fins la 1 de la matinada del dia següent. 

El món a RAC1 torna a consolidar-se com el magazine matinal més escoltat de Catalunya amb 580.000 oients diaris. El segueix La competència amb 207.000, el Versió RAC1 amb 164.000 i La segona hora amb 146.000.

El recent estrenat programa d'Albert Om, Islàndia, aconsegueix 110.000 oients diaris, seguit del Tu diràs amb 116.000, el No ho sé amb 86.000 i el Tot és possible amb 62.000.

El cap de setmana, el Superdiumenge aplega 236.000 oients diaris, el RAC1ncentrat 223.000, La primera pedra amb 37.000, l'Ultraesports amb 31.000 i Misteris amb 23.000.

El magazine que més puja

El matí de Catalunya Ràdio, presentat per Mònica Terribas, és també el magazine de ràdio en català que més creix en número d'oients amb un total de 448.000 respecte l'onada anterior, que en tenia 417.000.

El programa Catalunya migdia es consolida com el segon programa més escoltat de l'emissotra amb 110.000 oients diaris i El club de la mitjanit el tercer amb 78.000.

El nou programa de Roger de Gràcia, Estat de gràcia, aconsegueix en els seus tres primers mesos de vida 73.000 oients diaris. El segueix Catalunya vespre amb 60.000, Tot costa -també nou a la graella- amb 57.000, La nit dels ignorants amb 23.000 i el magazine del cap de setmana, El Suplement, amb 272.000 dissabtes i 190.000 els diumenges.

Encara als diumenges, al cap de setmana, el Catalunya migdia de diumenges es queda amb 41.000 oients, En guàrdia! amb 32.000 i Tot gira amb 31.000.

De la seva banda, Catalunya Informació aconsegueix arribar als 108.000 oients diaris i Catalunya Música als 34.000. L'emissora pública catalana s'estableix com la més escoltada a les comarques de Lleida i incrementa la seva audiència tant a Barcelona, com a Girona.