TVE va fer una aposta forta de cara a escollir les cares que presentarien les campanades del passat 31 de desembre i va apostar per un trio de presentadors formats per un veterà com Ramón García, una jove cantant com Ana Mena, i una jugadora de futbol com Jenni Hermoso. Ara, gairebé un mes després d'aquell programa, TVE ha revelat quants diners van cobrar, aproximadament, els tres presentadors de les Campanades 2023-2024 de la televisió pública espanyola. 

“Segons consta en el pressupost annex al contracte formalitzat amb la productora, figura la contractació de tres presentadors amb un caixet previst de 25.000 euros cadascun sense especificar el nom de les persones que exerciran aquesta tasca”, indica el document publicat per TVE. Això sí, la resolució aclareix que “en tractar-se de dades extretes del pressupost de la productora no hi ha garanties que sigui l'import que efectivament reben els presentadors, o que poguessin incloure altres conceptes. D'altra banda, aquesta partida està subjecta a liquidació i pot passar que l'import final rebut pels presentadors fos inferior”.

El missatge de Jenni Hermoso

L'aparició de Jenni Hermoso al programa de les campanades va ser breu però va transmetre un missatge molt significatiu: "Vull agrair a tothom per aquest canvi que estem fent de solidaritat i igualtat i, sobretot, vull felicitar les meves companyes per ser campiones del món. Ho vam fer amb molt sacrifici, molt esforç i tot l'empoderament que vam poder. Per aquest 2024 m'agradaria que aquest empoderament arribi a totes aquestes persones i, aquest any nou, sigui un nou començament i porti títols i igualtat per a tots”, indicava la jugadora de futbol.

L'audiència de les campanades

Les Campanades 2023-2024 de TVE van ser vistes per un 30.2% i 4.496.000 espectadors (entre les 23:34 i les 0:09h) al conjunt de La 1 i La 2, sent la dada majoritària la del primer canal estatal ( 26.1% i 3.890.000) i la minoritària la del segon (4.1% i 606.000). El minut de les Campanades (de 0:00 a 0:01h) va obtenir una audiència mitjana del 32.2% de share i 5.248.000 televidents entre tots dos canals, sent de nou La 1 la que va acaparar més públic (27% i 4.396.000) que La 2 (5.2% i 852.000). En tots dos casos, TVE va ser la segona opció, només darrere d'Antena 3 i les seves campanades amb Cristina Pedroche i Alberto Chicote, que van ser seguides per un 29% de quota i 4.309.000 espectadors durant l'emissió global (de 23.34 a 0:06h) i per un 34.4% i 5.608.000 durant el minut del raïm, donant el lideratge al canal d'Atresmedia per tercer any consecutiu.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!