Recollida de firmes perquè el DIEC no identifiqui dones amb sexe dèbil

Change.org ha iniciat una campanya de recollida de firmes per reclamar al DIEC (Diccionari de l’Institut d’Estudis Catalans) que modifiqui o suprimeixi l’entrada que identifica “sexe dèbil” amb les dones. La campanya ja compta amb 9.000 firmes de suport, i també es promociona via Twitter amb l’etiqueta #lesdonesnosomelsexedebil.

Si es busca la paraula “sexe” al DIEC, apareix com a una possible definició: “[el sexe dèbil] Les dones”.

DIEC sexe dèbil

Es tracta d’una definició amb connotacions masclistes que recorda a la que incloïa la RAE sobre la mateixa paraula; en aquest cas també es va fer una campanya similar.

rae sexe dèbil

Rosa Isabel Torrandell, promotora de la iniciativa, explica que “és un prejudici masclista i discriminatori. Com a dona que sóc, em sento ofesa, i crec que és un insult cap a totes les dones”. Des de l’IEC diuen que estan oberts a estudiar propostes de canvis.