Els Mossos d'Esquadra han detingut dos joves de 17 i 18 anys per haver difós presumptament vídeos amb pornografia infantil a través d'una aplicació de missatgeria mòbil, segons ha informat aquest dijous la policia catalana en un comunicat.

La detenció va tenir lloc dilluns després que s'informés els investigadors que en un grup de Whatsapp es van compartir imatges on apareixia un adult agredint sexualment un nadó de pocs mesos. El grup estava compost per diversos estudiants, encara que no tots es coneixien entre ells.

Agents de la comissaria de Nou Barris de Barcelona van poder identificar la persona que presumptament havia difós el vídeo, de 25 segons. Després de detenir-lo, van constatar que l'arrestat havia rebut les imatges d'un altre jove, també per Whatsapp, per la qual cosa també va ser detingut.

Ambdós han passat a disposició judicial —el menor, a la Fiscalia de Menors—, han quedat en llibertat amb càrrecs i s'enfronten a penes d'un a cinc anys de presó, mentre que els Mossos mantenen oberta la investigació per aclarir l'origen del vídeo i no descarten més detencions.