Detingut a Mataró un líder d'un grup ultra que incita a l'odi a Torre Pacheco, que es troba blindada amb més d'un centenar d'agents de les forces i cossos de seguretat de l'Estat per mor dels aldarulls racistes dels últims dies. Segons ha informat aquest dimarts el Ministeri de l'Interior, la Guàrdia Civil ha arrestat a la capital del Maresme una persona que respon a les inicials C.L.F. i que està acusat d'exercir tasques de direcció dins del moviment de caràcter supremacista xenòfob Deport Them Now (Deporteu-los ara, en català), que la setmana passada va difondre a les xarxes socials el comunicat que incitava greument a la "cacera" contra l'immigrant a la localitat murciana.

La detenció va tenir lloc dilluns a la tarda, en el marc d'una investigació de la Guàrdia Civil contra el grup ultra i C.L.F., a qui s'investiga per la seva presumpta participació en un delicte d'incitació a l'odi. En aquesta línia, agents de la Guàrdia Civil han practicat aquest dimarts l'escorcoll del domicili del detingut a Mataró, on s'han confiscat dos ordinadors per a la seva anàlisi. També s'ha procedit al tancament del canal de Telegram fet servir per Deport Them Now UE per difondre el comunicat que incitava a la violència contra el col·lectiu magribí.

 

Catorze detinguts pels aldarulls racistes

Amb aquesta, ja són catorze les detencions practicades pels aldarulls racistes de Torre Pacheco. Les investigacions són coordinades pel Jutjat d'Instrucció número 4 de San Javier (Múrcia) i per la Fiscalia Delegada en matèria de Delictes d'Odi a la regió. Des del cap de setmana, s'han identificat més de 120 persones, a moltes de les quals se'ls han confiscat instruments que podrien ser fets servir com a armes en aquesta mena de disturbis. La majoria d'aquestes persones procedeixen de fora de la comunitat autònoma i hi havien anat en grups organitzats.

La Guàrdia Civil encara investiga l'origen dels episodis violents, que van començar després de l'agressió la setmana passada a un home de 68 anys. Una agressió en la qual estaven implicats tres joves d'origen magribí, que ja han estat detinguts. De fet, ha estat aquest dilluns vespre quan l'autor material de l'agressió (de 19 anys) ha estat arrestat a Rentería (Guipúscoa) mentre intentava agafar un tren per sortir del país, i ja ha ingressat a la presó sense fiança —imputat per la possible comissió d'un delicte de lesions. El Jutjat d'Instrucció número 5 de Sant Sebastià ha acordat remetre el procediment als jutjats de San Javier, tot i que de moment el jove ha estat traslladat a la presó de Martutene (al País Basc). D'altra banda, la fiscal delegada de delictes d'odi investiga si existeixen indicis de delicte en les manifestacions públiques sobre els aldarulls fetes pel president regional de Vox, José Ángel Antelo, que han estat denunciades pel PSOE, Podemos i Izquierda Unida.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!