Han passat tres gairebé tres mesos des del descarrilament d'un tren a Vacarisses que va deixar un mort i 44 ferits. Tot i això, a dia d'avui, encara hi ha parts del tren accidentat abandonades als vorals de les vies i nombrosos cables, habitualment soterrats, a la vista.
Qui s'hauria d'haver encarregat de treure totes les restes de l'accident i refer les instal·lacions és Adif. Tal com la mateixa entitat pública, que depèn del ministeri de Foment, descriu a la seva pàgina web, la seva feina és "conservar en perfecte estat totes les vies, catenàries, sistemes de senyalització, centres de control de la circulació i, per descomptat, les estacions".
A la pràctica, però, l'organisme ha desatès les seves obligacions, oblidant en un estat deplorable les instal·lacions del quilòmetre 321 de la línia R4 de Rodalies, molt a prop d'on aquesta tarda ha tingut lloc un segon accident mortal.
A les imatges que acompanyen aquesta informació, preses el matí d'aquest divendres, es pot veure com una porta oxidada i trencada del comboi que es va accidentar el dia 20 de novembre continua abandonada en un marge. A tocar de les vies, també hi ha diversos metres de cables de la instal·lació ferroviària a la vista.
Com es pot veure a les parts que no van patir els danys de l'accident, aquests cables solen avançar paral·lels a les vies envoltats per un recobriment de ciment. Un tram d'aquesta carcassa va quedar totalment destrossat a causa del descarrilament del tren i encara no s'ha reconstruït. En lloc d'això, els cables han estat empalmats i no tenen cap tipus de protecció. Fins i tot s'han utilitzat parts del tren accidentat i totxanes per aguantar la matussera instal·lació.