Combois a vessar de passatgers en una primera jornada de vaga de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) sense incidents, i en la qual s'estan respectant els serveis mínims. En resum, el Departament d'Empresa i Treball havia fixat uns serveis mínims del 50% en hora punta i d'un 25% en la resta de franges. Així doncs, en aquestes primeres hores de servei han circulat la meitat dels trens, motiu pel qual els combois van plens de gom a gom.
Per a aquest dimarts i dimecres, s'ha establert el 50% del servei en les franges horàries de 6.00 a 9.00 hores, i de 16.00 a 18.00 hores. En la resta de franges horàries, està previst que es presti el 25% del servei. En canvi, per a la vaga dels dies 2, 3 i 4 de març, coincidint amb la celebració del Mobile World Congress (MWC), els serveis mínims seran del 66% entre les 6.00 i les 9.00 hores, i del 33% en la resta de franges horàries. Els usuaris d'FGC poden seguir la informació actualitzada del servei en el perfil de Twitter (X) de la companyia, el seu lloc web i l'aplicació mòbil.
La vaga ha estat convocada des de Madrid pel Sindicato Español de Maquinistas y Ayudantes Ferroviarios (Semaf), que té una representacio minoritària al comitè d'empresa, amb un 13%. Ara bé, és cert que Comissions Obreres s'ha sumat a la convocatòria pel MWC. Des de Semaf han assegurat que han convocat aquesta vaga per reclamar més mesures de seguretat, en mig de la crisi ferroviària desfermada pels accidents d'Adamuz (Còrdova) i Gelida (Alt Penedès).
Per la seva banda, des d'FGC han mostrat la seva "sorpresa" per aquesta convocatòria, i han assegurat que actualment no hi ha cap procés obert de negociació amb el comitè d'empresa. És a dir, que els motius al·legats per Semaf relacionats amb la seguretat del servai "mai" s'haurien fet arriar a la direcció d'FGC, en el marc del comitè de seguretat en la circulació. L'empresa ha lamentat la situació per la convocatòria de vaga, que considera "artificiosa i altament levisva per a la mobilitat de les persones usuàries, que és un drets essencial, en un moment que el sector ferroviari en el seu conjunt del país afronta reptes importants per aconseguir la seva estabilització".
