Pagar per vendre no és un bon negoci. Això està clar. Però, com podem saber si ens estan prenent el pèl?

Generalment, hi ha diferents elements que ajuden a diferenciar una estafa de la realitat. Aquestes són algunes claus que donen les empreses i els Mossos per no caure en una estafa (quasi) anunciada:

  • De vegades, aquests presumptes compradors envien correus amb un vincle que demana la targeta de crèdit i cal tenir molt present que PayPal mai te la demanarà per fer un pagament, sempre demana l'adreça del correu electrònic.
  • Els dominis porten alguna lletra o paraula diferent

  • La salutació dels correus electrònics de l'empresa són personalitzades i sempre hi posa: "Estimat [i el nom]", mentre que en els correus fraudulents hi solen escriure: "Estimat client" o "Estimat usuari".
  • Comprova el teu compte de PayPal. Si t'han ingressat diners, els has de veure reflectits al teu compte.
  • Mira l'adreça que surt. Si es tracta de PayPal Espanya, no pot ser que et demanin que enviïs diners a Polònia, per exemple.
  • Els Mossos avisen: No enviar diners per Western Union en cap cas per qüestions relacionades amb la compravenda de segona mà, no saps on van a parar i no els recuperaràs.
  • Correu fals: "Paypal ha canviat les condicions, entri per donar el vistiplau". Amb aquest correu servei, segons el sotsinspector en cap de la Unitat d’Investigació del Tarragonès, Jordi Dalmau, "aconsegueixen totes les teves dades".