El Bicicleta Club de Catalunya (BACC) ha organitzat una marxa lenta aquest divendres 28 de febrer a les 18h a la Plaça Antonio López / Correus després de la negativa del govern municipal a modificar reforma de Via Laietana. Sota el lema “El carril bici com cal, al lateral!” l’associació convida als ciutadans a acudir a la marxa amb bicicleta per “salvar la bici a Via Laietana”.

Les crítiques dels usuaris de la via no han estat suficients per frenar la proposta de reforma de la Via Laietana. La tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, ha descartat fer cap canvi en el nou disseny presentat per l’Ajuntament de Barcelona el passat 13 de febrer. Sanz ha defensat que la proposta “és la que encaixa millor” tot i que pot empatitzar “amb moltes crítiques que es fan”.

Queixes del BACC

El BACC denuncia que la proposta no es correspon amb cap de les dues propostes finalistes i tampoc és cap de les quatre treballades al llarg del procés participatiu. La organització veu aquest projecte com “un menyspreu a les entitats i persones que hem treballat conjuntament amb l'ajuntament de Barcelona” i assegura que “es posa en dubte la credibilitat del consistori per a la realització de qualsevol procés participatiu”.

A més a més, el BACC considera que la proposta presentada per l'ajuntament de Barcelona és un model que “empitjora de forma alarmant la situació de la bicicleta a la Via Laietana, posant també en perill la resta d'usuaris de la via”.

La proposta definitiva

Les voreres s’ampliaran i passaran de 2,50 a 4,15 metres, es prioritzarà el transport públic amb un carril bus per banda, hi haurà un carril bici segregat de pujada i un carril 30 km/h de baixada per a les bicicletes i el transport privat.

Els àmbits de la cruïlla amb el carrer de Jonqueres i de les places d’Antoni Maura, de l’Àngel i d’Antonio López s’eixamplaran per crear espais d’estada amplis amb arbrat, i els carrers de Jonqueres, d’Àngel J. Baixeras i de la Fusteria es pacificaran

La previsió és licitar els projectes de reurbanització i renovació d’infraestructures aquest febrer per poder començar les obres l’últim trimestre de 2021 i acabar-les a mitjans del 2023, amb una inversió d’uns 34 milions d’euros.

 

ajuntament de barcelona via laietana

Secció futura de Via Laietana / Ajuntament de Barcelona