Primeres dades de l'impacte de l'aplicació de la Zona de Baixes Emissions: caiguda d'un 11% del trànsit a l'interior de Barcelona, el 15% als accessos i el 12% a les rondes. Són dades comparades amb un dia similar, com el 23 de desembre del 2019, segons l'ajuntament de Barcelona. Tot i que no s'ha ofert la comparativa del dia d'avui, 2 de gener del 2020, amb la mateixa data d'ara fa un any. 

El regidor d'Emergència Climàtica i Transició Ecològica de l'ajuntament de Barcelona, Eloi Badia, ja ha avançat que no es descarten noves mesures restrictives properament com prohibir l'accés als vehicles amb etiqueta groga o fer un peatge urbà. Pel que fa a la retirada del peatge de l'AP-7 i la possibilitat d'un increment del trànsit a Barcelona, també s'estudien "mesures pal·liatives" com peatges de toxicitat o de congestió per fer-hi front.

 La conclusió és que el desplegament de la Zona de Baixes Emissions a Barcelona el primer dia feiner del 2020, s'ha fet "amb total normalitat". De moment, 36 càmeres que llegeixen les matrícules ja funcionen i properament s'activaran 30 més. Malgrat que les dades poden donar una idea de l'impacte, des de l'ajuntament asseguren que seran concloents el proper 8 de gener ja que el 2 "és un dia molt atípic". 

Cal recordar que en aquesta primera fase que durarà fins l'1 d'abril, les multes no es faran efectives però "els usuaris reincidents" rebran avisos dels incompliments que facin. De moment, Badia també es felicita per les dades registrades: 4.286 persones han desvallestat el cotxe a canvi d'obtenir la targeta de transport públic per tres anys. L'ajuntament de Barcelona afirma que avui estan "de celebració" davant la no resposta de la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso a Madrid per fer front a la contaminació atmosfèrica.