La marca japonesa d'electrònica Casio ha llançat aquest mes de febrer una campanya per promocionar una calculadora rosa pensada per "adaptar-se perfectament als entorns de feina de dones treballadores".

La publicació, que es va compartir al seu compte internacional de Facebook el 29 de gener, ha generat milers de reaccions negatives en la seva versió en castellà. Un enrenou poc premeditat per part de la marca, que des de Casio España s'ha vist obligada a publicar un missatge a Twitter disculpant-se per la campanya i a "unir-se a la seva desaprovació".

En un comunicat, la marca electrònica explica que "fa anys que treballem per educar en igualtat". En un fil de la seva divisió educativa es disculpen detallant les iniciatives relacionades amb la igualtat de gènere que duen a terme.

En un intent de tranquil·litzar el públic, Casio España ha avançat que fa "un any que treballen en un projecte per visibilitzar científiques que veurà la llum ben aviat".

Després de les pressions rebudes per la xarxa, un dia més tard, Casio ha decidit despublicar l'anunci.