La revolució dels patinets elèctrics també arriba als centres logístics més importants de casa nostra. Un d'ells és Correus que vol que els seus carters deixin enrere el tradicional carro i es desplacin amb un sistema que incorpori el patinet elèctric.

La prova pilot afectara a set ciutats de l'Estat espanyol. A Catalunya, concretament, es posarà en marxa a Cornellà. També participen en el projecte, València, Madrid, Lleó, Santa Cruz de Tenerife, Gasteiz i Dos Hermanas, a Sevilla.

correos patinet

Imatge del carro amb el patinet elèctric incorporat, foto cedida per Correus

En total es posen a disposició dels treballadors, 48 carros de repartiment assistit per facilitar les tasques de lliurament i correspondència. Juntament amb les empreses MOOEVO i Scoobic, volen estalviar esforç i millorar la mobilitat tenint en compte la sostenibilitat.

I el carro?

On es guardaran les cartes? El carro "despareix" a mitges. La primera d'aquestes revolucionàries solucions utilitza una plataforma autoequilibrada o pusherboard unida a la carcassa on s'encaixa el carro de repartiment. La segona fa servir un patinet elèctric per facilitar el transport. Tant MOOEVO com Scoobic usen motors elèctrics perquè aquestes solucions siguin zero emissions.

L'objectiu del projecte pilot, segons informa Correus, és proporcionar als carters "un element que faciliti el repartiment d'última milla i estalviï esforços, incorporant les darreres innovacions tecnològiques en mobilitat sostenible per millorar el servei".

Aquests carros de repartiment assistits, estan pensats per ser utilitzats en nuclis urbans, especialment en àrees de repartiment poc concentrades, amb pocs enviaments per quilòmetre recorregut, és a dir, zones d'habitatges unifamiliars o polígons industrials. També són adequats per a àrees de repartiment en què s'han de recórrer distàncies altes o que estiguin allunyades de la unitat de què surt el carter, cosa que implica que hagi de fer un gran desplaçament.

La facturació

Després de la pandèmia, Correus ha recuperat els beneficis previs a la Covid. Així doncs, amb dades del passat mes de juliol, va tornar a beneficis el primer trimestre d'aquest any, ja que va guanyar 4,7 milions d'euros. Segons la companyia, “significa la tornada a la via positiva després del complex exercici anterior durant el qual la pandèmia va accelerar la caiguda de l'enviament postal, que suposa el 65% dels ingressos de Correus”. Una dada que il·lustra aquesta tendència és que només el passat exercici es van enviar 560 milions de cartes menys que el 2019.

La firma assegura que els resultats del primer trimestre confirmen la bona evolució, recolzats en un creixement dels ingressos d'explotació del 12,5% i un increment de les despeses d'explotació només del 3,2%. "Això és fruit de lʻesforç i lʻestratègia implementades per adaptar el model de negoci de la companyia a la nova situació, ajustant els costos de producció i incrementant els ingressos per la nova política de preus", recalca Correus. Els ingressos entre el gener i el març van superar els 603 milions d'euros, amb un ebitda de 20,5 milions d'euros davant les pèrdues de 28,5 milions registrades el primer trimestre del 2020.

Fotografia de portada: imatge de recurs d'un carter